در جشن غدیر چشمه همیشه جاری مطرح شد؛

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: غدیر بدون خادم گسترش نمی‌یابد

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: غدیر نوکر می‌خواهد و ما مدعی خادمی غدیر در سطح زمین هستیم و خادمی غدیر خدمت به بعد دوم رسالت رسول‌الله و اجرای پیام الهی است چراکه بدون خادم غدیر اجرا نمی‌شود.
کد خبر: ۶۰۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰ - 06July 2023

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: غدیر بدون خادم گسترش نمی‌یابد به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه هجدهم ذیحجه، جشن بزرگ «غدیر چشمه همیشه جاری» امروز در جامعه المصطفی (ص) مشهد برگزار شد.

آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» ناینده ولی فقیه در خراسان رضوی در این مراسم اظهار داشت: غدیر بیش از هر چیز نیاز به خادم دارد و جریان غدیر نیازمند به یک عرصه خدمتگذاری و جهاد و فداکاری است.

وی افزود: رسالت پیامبر (ص) یک رسالت دو بعدی بود که بعد اول آن نزول قرآن کریم و ابلاغ وحی الهی به همه جهانیان و بعد دوم رسالت وی اجرای پیام الهی بود.

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: همانگونه که خداوند متعال در قرآن کریم به پیامبر (ص) می‌فرماید «و ما ارسلناک الا کافه للناس» پیامبر (ص) در پهنه ارسال وحی، باید پیام الهی را نیز مدیریت کند. چراکه اگر تنها مسئله ابلاغ وحی بود، پیامبر لازم نبود و خداوند می‌توانست همه این احکام اجرایی را در فطرت انسان قرار بدهد که اگر اینگونه می‌شد اجرای آن به خودی خود امکان‌پذیر بود؛ لذا اگر وحی را به وسیله پیامبر ارسال کرد مدیریت اجرای وحی را نیز به پیامبر (ص) سپرد، از این رو باید رهبری جامعه و امت اسلام در جریان وحی باشد.

وی تصریح کرد: غدیر در مقام عینیت‌بخشی به بعد دوم رسالت پیامبر (ص) بود چراکه عمر پیامبر (ص) محدود است و مدیریت اجرای وحی نیز به مقتضای عمر ایشان محدود می‌شد و امتداد آن پس از پیامبر امکان نداشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: همانگونه که قرآن محصور به زمان نیست و در طول اعصار و قرون جاری است اجرای وحی قرآنی نیز باید تا قیامت مدیریت بشود. چراکه غدیر نصب یک خلیفه و ولی بعد از رسول‌الله نبود بلکه مدیریت اجرای وحی در پهنه ارسال وحی بود از این رو مقابله با غدیر مقابله با رسالت پیامبر (ص) بود.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه بعد دوم رسالت پیامبر خادم می‌خواهد تأکید کرد: غدیر نوکر می‌خواهد و ما مدعی خادمی غدیر در سطح زمین هستیم و خادمی غدیر خدمت به بعد دوم رسالت رسول‌الله و مدیریت جریان وحی است چراکه بدون خادم غدیر اجرا نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ابراز داشت: باید ببینم در طول طلبگی در بستر عمر چه بهره‌ای برای ارباب خود داشته‌ایم و شما طلاب جوان باید از الان به این مقصود فکر کنید تا در اتمام فرصت عمر، احساس خسران، ندامت، حسرت و پشیمانی نکنید.

امام جمعه مشهد گفت: تمام شیعیان روحانیت را به‌عنوان نوکر امام زمان (عج) می‌شناسند و اگر روزی خواستید از این لباس فارغ شوید بدانید آن ساعات و لحظات را از مقام نوکری خارج ایشان شده‌اید پس سعی کنید این لباس را از خود جدا نکنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار