یادداشت/

هادی امت اسلام

امام هادی (ع) در طول حیات پر برکت شان در دوران خفقان عباسی تلاش و مبارزه‌ای گسترده‌ای را برای روشنگری و هدایت انسان‌ها و به ویژه امت اسلام در پی گرفتند، تلاش‌هایی که در تاریخ ثبت شده و امکان شناخت ما از ابعاد شخصیتی امام هادی را بیش از پیش فراهم آورده است.
کد خبر: ۶۰۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸ - 04July 2023

هادی امت اسلامگروه استان‌ها دفاع‌پرس - حجت‌الاسلام والمسلمین «حجت‌الله اکرادلو» مسئول دفتر نمایندگی‌ ولی فقیه سپاه ناحیه امام هادی (ع) کرج؛ امام علی النقی علیه السلام معدن لطف و صفا، گستره‏ی عظیم ولایت، پناه درماندگان، آیینه‏ تمام نمای عصمت، هادی امّت، اسوه‏‌ی مجد و شرافت و ناخدای کشتی هدایت که در دوران عمرشان به راهنمایی و راهبری انسان‌ها مشغول بود.

امام هادی (ع) در پانزدهم ذی الحجه سال ۲۱۲ هجری و قمری در منطقه‌ای در اطراف شهر مدینه متولد شدند و بدین سبب کرامت و لطف پروردگار جهانیان از دریچه پر فیض وجودش جاری شد و آن زمان بود که آسمان و زمین مدینه از صدای هلهله فرشتگان مقرب الهی لبریز شد.

در سن ۸ سالگی به امامت رسیدند و دوران امامت آن حضرت ۳۳ سال بود، پدر ارجمند آن امام همام، امام محمد تقی جوادالائمه (ع) و مادرش سمانه از زنان درست کردار و پاکدامن بود.

کنیه آن حضرت ابوالحسن و از القاب مشهور آن حضرت هادی و نقی (ع) است، عمده اقدامات حضرت علی النقی (ع) در مدت امامت، شناساندن و تبیین مذهب جعفری، آموزش و نشر احکام اسلامی و تربیت شاگردان و مبلغان دین بود.

امام هادی (ع) نه تنها تعلیم، گسترش و نگهبانی از فرهنگ اسلامی را عهده دار بود و ذره‌ای از آگاه ساختن مردم نسبت به حقایق مذهبی دریغ نکرد بلکه در مقابله پنهان و آشکار با خلیفه ستمگر متوکل عباسی در جهت احقاق حق مسلمانان اقدام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار