وزیر بهداشت در آیین افتتاح بیمارستان نبوت نداجا در کنارک:

اقدام ارتش در حوزه محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری انقلابی است

عین‌اللهی با بیان اينکه سلامت در زندگی مردم اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: اقدام ارتش در حوزه محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری، خارج از چارچوب وظایف ذاتی و به‌صورت انقلابی است.
کد خبر: ۶۰۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰ - 04July 2023

جمهوری اسلامی ایران در زمینه سلامت قوی‌ترین در منطقه استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (سه‌شنبه) در آیین افتتاحیه بیمارستان بین‌المللی ۹۶ تختخوابی نبوت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در بندر کنارک برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد دهه امامت و ولایت اظهار داشت: خدا را شاکریم که این توفیق را پیدا کردم که در جمع صمیمی شما عزیزان حضور پیدا کنم.

وی با بیان اینکه سلامت در زندگی مردم اهمیت ویژه‌ای دارد، ادامه داد: اقدام ارتش در حوزه محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری، خارج از چارچوب وظایف ذاتی و بصورت انقلابی است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب شکوهمند اسلامی سلامت است، افزود: ما دستاورد‌های بسیاری داریم و امروزه تمام جهانیان اعتراف می‍کنند که ایران در حوزه سلامت در جایگاه بالایی قرار دارد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در منطقه در حوزه سلامت حرف اول را می‍زند، تاکید کرد: ما در بسیاری از شاخصه‍ها رشد مضاعفی داشته و این به برکت انقلاب اسلامی است.

عین اللهی به خدمات کادر بهداشت و درمان در حوزه کرونا اشاره کرد و گفت: علی رغم تحریم‍های ناجوانمردانه علیه کشورمان، کادر درمان ما در حوزه مقابله با ویروس منحوس کرونا بسیار خوش درخشید.

وی یادآور شد: در دوران ویروس منحوس کرونا دشمنان نظام و انقلاب فشار را چندین و چند برابر علیه کشورمان کردند تا ایران را از پای در آورند، اما ایران اسلامی با وجود مجاهدین و سربازان ولایت و انقلاب به راحتی تسلیم نخواهد شد.

عین اللهی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی به توانمندی بالایی در حوزه‌های مختلف رسیده است، گفت: امروزه تمامی کشور‌های آمریکای جنوبی به قدرت نرم جمهوری اسلامی اعتراف دارند و کشورمان توانسته قدرت نرم خود را نشان دهد.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ایران اسلامی دانشمندان نخبه زیادی در حوزه‌های مختلف دارد، افزود: در ایران اسلامی در دوران ویروس کرونا ۶ نوع واکسن با ۶ نوع پلتفرم تولید شد.

وی یادآور شد: در نشست ژنو بیش از ۲۰ نفر از وزرای بهداشت تقاضای کمک در حوزه نیروی انسانی، دارو، تجهیزات و امکانات داشتند؛ امروزه قدرت نرم ایران بالاخص در حوزه سلامت بسیار بالاست.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حوزه سلامت قدرت بالایی داریم و تنها کشوری هستیم که توانستیم به سرعت در برابر کرونا ایستادگی کنیم، خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشور‌های همجوار بیماری‍های مختلفی شایع است، اما در کشور عزیزمان بسیاری از بیماری‍ها کنترل شده است.

عین اللهی درباره عقب ماندگی در مناطق کم‌برخوردار کشور گفت: وظیفه داریم این عقب ماندگی‍ها را به سرعت جبران کنیم؛ البته این عقب ماندگی‍ها تاریخی است و همه سازمان‍ها در این راستا احساس وظیفه می‌کنند و باید کمک کنند.

وی در ادامه ضمن تشکر از اقدامات ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه‍های محرومیت زدایی و درمانی گفت: اقدام ارتش در حوزه محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری، خارج از چارچوب وظایف ذاتی و بصورت انقلابی است.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس شاهد صحنه‍های درخشانی از ایثار و فداکاری بودیم، افزود: ما در دوران ویروس منحوس کرونا ۳۰۰ شهید سلامت را تقدیم انقلاب کردیم و تلاش‍های کادر درمان ستودنی بود.

وی با بیان اینکه در جامعه ما ایثار و فداکاری وجود دارد و این می‍تواند سرمایه شود، یادآور شد: در حوزه واکسیناسیون کرونا حماسه‍های زیادی را در آن دوره دیدیم؛ مردم عزیزمان در منازل، مساجد، حسینیه‍ها و پادگان‍ها مشارکت داشتند بطوریکه در هفته ۸میلیون و ۶۰۰ دورز واکسن تزریق می‍شد.

عین اللهی با بیان اینکه مشکل امروز ما سبک زندگی است، گفت: ما در وزارت بهداشت طرح سلامت خانواده را در پیش گرفتیم؛ از ارتش جمهوری اسلامی نیز در این راستا تقاضای کمک و همکاری داریم.

وی با بیان اینکه مردم باید خودشان پزشک خود باشند، ادامه داد: معتقدیم هر کد ملی باید یک پرونده سلامت به نام سلامت خانواده داشته باشد و این طرح در ۵۸ شهرستان آغاز شده است.

عین اللهی با بیان اینکه حوزه خدمات سلامت بسیار وسیع است، افزود: در فرهنگ اسلام بسیاری از دستورات و سبک زندگی ایرانی اسلامی وجود دارد و ما باید با فرهنگ سازی مردم را به این سمت و سو هدایت کنیم.
وی به بحران جمعیت اشاره کرد و گفت: متاسفانه با تبلیغات مسموم صورت گرفته جمعیت به سمت سالمندی پیش رفته و ۶ سال بیشتر فرصت نداریم.

عین اللهی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه‍های مختلف، تاکید کرد: با شروع دولت مردمی و انقلابی سیزدهم دستاورد‌های بسیاری داشتیم؛ همچنین در حوزه دانش‍بنیان تا ۴۰ درصد افزایش داشتیم.

وی یادآور شد: امروزه ۵ دهک جامعه را به صورت رایگان بیمه کردیم؛ بیش از ۱۲ میلیون نفر از خدمات بیمه رایگان بهره می‍برند و هزار خانه بهداشت جدید افتتاح شد و سعی کردیم هزینه‍های درمان را کاهش دهیم.

عین اللهی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۵ هزار تخت بیمارستانی راه اندازی شده است، افزود: حدود ۴ هزار خانه بهداشت جدید افتتاح شده و در حوزه تجهیزات پزشکی سنگین از جمله سی تی اسکن عمدتا در مناطق کم‌برخوردار توزیع شده است.

وی با بیان اینکه سقف درآمد پزشکان متخصص در مناطق محروم برداشته شده است، گفت: در دولت سیزدهم نسخه الکترونیک از ۱۰ درصد به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

عین اللهی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه دیپلماسی سلامت اظهار داشت: ما امروزه با بسیاری از کشور‌های منطقه گروه‍های مشترک سلامت داریم.

وی یادآور شد: امروزه یک نقطه مشترک برای همه سازمان‍های نظامی و غیر نظامی داریم و آن ایران قوی و سالم است که همه باید در آن راستا به‎ویژه در مناطق محروم تلاش کنیم.

عین اللهی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت با حداکثر امکانات خود در حوزه سلامت به یاری مناطق کم‌برخوردار خواهد شتافت.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار