نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

رسانه‌ها باید بر مبنای دین فعالیت کنند

حجت‌الاسلام و المسلمین «نکونام» گفت: فعالیت رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران باید برمبنای دین باشد در واقع تمامی امور کشور باید خدامحور باشد و از ایمان نشات بگیرد.
کد خبر: ۶۰۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳ - 04July 2023

رسانه‌ها باید بر مبنای دین فعالیت کنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدعلی نکونام» نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری امروز در آیین رونمایی از پوستر هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با اشاره به اهمیت بالای عید غدیر در روایات معصومین (ع)، اظهار داشت: موضوع غدیر باید مورد توجه ویژه رسانه‌ها و اهالی قلم باشد چراکه غدیر دارای ظرفیتی بالا برای اقامه عدل در جهان بشری است.

وی افزود: اهالی رسانه باید توجه داشته باشند که بدون آگاهی و علم مطلبی را بیان نکنند چراکه خداوند نیز در قرآن کریم به بندگان خود سفارش کرده بدون داشتن علم کاری انجام ندهند و سخیبر زبان نیاورند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: فعالیت رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران باید برمبنای دین باشد درواقع تمامی امور کشور باید خدامحور باشد و از ایمان نشات بگیرد درحالی که رسانه‌های بیگانه دنیا محور هستند بنابراین نباید از این رسانه‌ها به عنوان الگو استفاده شود.

نکونام عنوان کرد: مسئولان نیز باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند و در برابر انتقادات صبر داشته باشند چراکه در غیر این صورت اصحاب رسانه نمی‌توانند با جرات و به راحتی مطالب خود را بیان کنند، رسانه‌ها نیز باید در راه خود ثابت قدم باشند و از وظیفه اساسی خود که بیان حق و حقیقت است دست برندارند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرد این است که در بیان مطالب خود از ادبیات خیرخواهانه استفاده کنند همچنین باید از آلوده شدن رسانه‌ها به هوا، هوس و موضوعات حزبی پرهیز شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت شناسایی ضرورت‌های روز، تصریح کرد: باید این ضرورت‌ها توسط رسانه‌ها شناسایی و بیان شوند برای مثال درحال حاضر عفاف و حجاب، جایگاه زن، آسیب‌های اجتماعی و موضوع جمعیت از جمله ضرورت‌ها هستند که لازم است اصحاب رسانه توجه جدی به آن‌ها داشته باشند.

نکونام یادآور شد: البته موضوعی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که اگر در عملکرد مسئولان مشکلی مشاهده شد در ابتدا تذکرات لازم به صورت خصوصی به آن‌ها داده شود چراکه بزرگ‌نمایی این نوع موضوعات در فضای عمومی کار صحیحی نیست، اما درصورتی که تذکرات خصوصی جوابگو نبود می‌توان از ظرفیت رسانه بهره‌مند شد.

وی در پایان با اشاره به حضور رسانه‌های مثبت، خیرخواه و خوش‌فکر در کشور، خاطرنشان کرد: این رسانه‌های باید شناسایی و تشویق شوند تا انگیزه لازم برای ادامه مسیر را داشته باشند چراکه برخی افراد با توجه به حضور و هوشیاری رسانه‌ها از ارتکاب به تخلف دوری می‌کنند و این بیانگر نقش بازدارنده رسانه‌ها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار