به ریاست معاونت اقتصادی وزارت خارجه؛

چهارمین نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی برگزار شد

چهارمین نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع بررسی و پیگیری دستاوردها، پروژه‌ها و توافقات انجام شده در سفر رئیس جمهور به اندونزی در وزارت امور خارجه برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۹۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸ - 26June 2023

چهارمین نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی برگزار شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، چهارمین نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به ریاست مهدی صفری، معاون اقتصادی وزیر و با حضور اعضای ستاد با موضوع بررسی و پیگیری دستاوردها، پروژه‌ها و توافقات انجام شده در سفر رئیس جمهور به اندونزی در وزارت امور خارجه برگزار شد.

در ابتدای نشست صفری با اشاره به استقبال مقامات اندونزیایی از همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف و حجم بالای تفاهمات انجام شده در حوزه‌های دارو و درمان، کشاورزی، تکنولوژی‌های نو، فرهنگ، نفت، گاز و پتروشیمی در سفر اخیر رئیس جمهور به این کشور، از تمام دستگاه‌ها و نهاد‌های مسئول خواست در پیگیری امور مربوط به اجرایی شدن تفاهمات جدی و پر توان عمل کنند.

وی با اشاره به این موضوع که همکاری با دیگر کشور‌ها در چنین حجم بالایی با وجود رقابت در این زمینه بسیار مغتنم و ارزشمند است افزود: برای حضور در بازار‌های جهانی با وجود سختی کار باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

در پایان توجه به ظرفیت‌های موجود در تهاتر کالا، سرمایه گذاری در اقتصاد دریا، تبادل هیات‌های تجاری میان دو کشور، حضور پر رنگ بخش خصوصی، برگزاری دوره‌های آموزشی بلند مدت و گسترش بازار محصولات حلال از جمله راهکار‌های نقش آفرینی پررنگ در اقتصاد و تجارت بین الملل دانسته شد که با برنامه ریزی و مدیریت هوشمند می‌توان به آن دست یافت.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار