امام جمعه کرمان:

عدالت باید در تمام بخش‌های کشور گسترش یابد

حجت‌الاسلام «علیدادی‌سلیمانی» با تأکید بر لزوم گسترش عدالت در تمام بخش‌های کشور، گفت: قضا، قضاوت، داوری و صدور حکم، کار انسان‌های برجسته، خداترس، مجاهد و از خود گذشته است.
کد خبر: ۵۹۸۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷ - 22June 2023

عدالت باید در تمام بخش‌های کشور گسترش یابد

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «حسن علیدادی‌سلیمانی» نماینده ولی‌فقیه در استان  امروز، اول تیرماه در همایش محوری گرامی‌داشت هفته قوه قضاییه با بیان اینکه قضا، قضاوت، داوری و صدور حکم، کار انسان‌های برجسته، خداترس، مجاهد و از خود گذشته است، اظهار داشت: رنجش و خوشحالی افراد در حکم قاضی عادل تأثیری ندارد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: قضاوت و داوری، ابتدا از آنِ خداوند و در مراحل بعدی معصومان و ائمه (ع) است و پس از آن جانشینان معصوم و کسانی که از سوی جانشین معصوم اذن دارند، این مسئولیت را بر عهده می‌گیرند.
 
امام جمعه کرمان با تأکید بر لزوم گسترش عدالت در تمام بخش‌های کشور، تصریح کرد: بخشی از عدالت در حوزه فردی تعریف می‌شود که فرد همه همت خود را به کار می‌گیرد تا گناه و معصیت را در زندگی خود به حداقل برساند و یا آن را از بین ببرد.
 
وی عدالت اجتماعی را از دیگر وجوه عدالت برشمرد و گفت: در عدالت اجتماعی، دستگاه قضایی و حاکمیت دو مسئولیت مهم برعهده دارند که تلاش برای قرار دادن هر حق در جایگاه خود و مبارزه با تبعیض‌ها و نیز جلوگیری از تجاوز به حقوق و حدود در بخش‌های مختلف، این حقوق هستند.
 
دستگاه قضایی به پناهگاه مردم تبدیل شده است
 
«محمدمهدی فداکار» استاندار کرمان نیز در این همایش با بیان اینکه امروز دستگاه قضایی به پناهگاه مردم تبدیل شده است، اظهار داشت: اینکه هر فردی که مورد ظلم قرار گرفته است به دستگاه قضایی مراجعه کرده و باور دارد که حقوق وی ایفا می‌شود، بسیار ارزشمند است.
 
فداکار با بیان اینکه شخص قاضی و کار قضاوت با الزامات و محدودیت‌های متعددی روبه‌رو است و این امر دشواری کار قضاوت را دو چندان می‌کند، افزود: دستگاه قضایی در بخش‌های مختلف کمک‌های بسیار خوبی به دولت می‌کند که کمک در قالب شورای تأمین و در بخش‌های توسعه اقتصادی، حل مشکلات واحدهای تولیدی و رفع موانع تولید مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار