نماینده دائم ایران در ژنو:

جامعه بین‌المللی برای پایان دادن به اشغال فلسطین مسئولیت اخلاقی، قانونی و انسانی دارد

بحرینی گفت: جامعه بین‌المللی برای پایان دادن به اشغال فلسطین مسئولیت اخلاقی، قانونی و انسانی دارد تا بتواند به کابوس شبانه هزاران کودک فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی پایان دهد.
کد خبر: ۵۹۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ - 21June 2023

.به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «علی بحرینی» نماینده دائم ایران در ژنو در جلسه بررسی گزارش کمیسیون تحقیقاتی درخصوص جنایات و نقض حقوق بشر فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی در نشست ۵۳ شورای حقوق بشر سخن گفت.

بحرینی در بخش‌هایی از این سخنرانی با اشاره به شهادت محمد التمیمی دوساله به دست نیرو‌های اشغالگر، اشغال طولانی مدت سرزمین‌های فلسطین را علت اصلی این وضعیت فاجعه بار دانست و اظهار داشت: جامعه بین المللی برای پایان دادن به این اشغال مسئولیت اخلاقی، قانونی و انسانی دارد تا بتواند به کابوس شبانه هزاران کودک فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی پایان دهد.

وی گفت: ابعاد کشتار، شکنجه، بدرفتاری، ارعاب و خشونت ارتکابی توسط رژیم اشغالگر به وضوح نشان می‌دهد که جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت به عنوان ابزار عادی و روزانه این رژیم آپارتاید مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل مصونیت از مجازات و عدم پاسخگویی، همچنان اینگونه جنایات را ادامه می‌دهد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در ژنو در پایان سخنرانی خود همچنین یادآور شد: سازمان ملل متحد از جمله شورای حقوق بشر و مکانیسم‌های نظارتی آن باید تمام اقدامات لازم برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی نسبت به نقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه را انجام دهند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار