نقش پررنگ رهبری جامعه اسلامی در دستیابی به موفقیت

حجت‌الاسلام و المسلمین«قاسمی‌نژاد» گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی شاهد هستیم هر زمان در شناخت و تبعیت از ولایت فقیه کوتاهی صورت گرفته دشمنان به سواستفاده پرداختند و جامعه دچار ضعف شده است.
کد خبر: ۵۹۵۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶ - 12June 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین «رضا قاسمی‌نژاد» مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد چهارمحال و بختیاری صبح امروز در پیش‌نشست همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی و افتتاحیه یازدهمین دوره ضیافت اندیشه اساتید با اشاره به اهمیت شناخت عموم از رهبر جامعه در جوامع اسلامی، اظهار داشت: اولین جامعه اسلامی در شرایطی ایجاد شد که شناخت رهبر جامعه از سوی عوام و خواص محقق شد درنتیجه جامعه جاهلیت به جامعه اسلامی تبدیل شد.

وی افزود: پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) کلیدواژه رهبری در جامعه اسلامی فراموش شد و درحقیقت عوام و خواص از جایگاه، ولی در جامعه اطلاع نداشتند بنابراین فراز و فرود‌های فراوان همچنین مصیبت‌های بسیاری از ماجرای حکمین تا حادثه کربلا و... رخ داد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان ادامه داد: یکی از عوامل موثر در پیروزی انقلاب اسلامی شناخت رهبری امام خمینی (ره) توسط عوام و خواص بود، در تاریخ انقلاب نیز شاهد هستیم هر زمان در شناخت و تبعیت از ولایت فقیه کوتاهی صورت گرفته دشمنان به سواستفاده پرداختند و جامعه دچار ضعف شده است.

قاسمی‌نژاد با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در ساحت‌های علمی، سیاسی، عرفان، ادبیات، اجتماعی و... شخصیتی سرآمد هستند، عنوان کرد: با وجود اینکه بیش از ۳۰ سال از رهبری ایشان می‌گذرد، اما متاسفانه جامعه علمی و نخبه کشور نسبت به تبیین جایگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی اقدام موثری نداشته است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه از دو سال گذشته دو اقدام مهم توسط جامعه دانشگاهی کشور جهت شناخت شخصیت رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز شده است که اولین حرکت ناظر بر طرح اندیشه تمدن‌ساز ایشان است، این طرح در سه مرحله برگزار شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان تصریح کرد: دومین حرکت نیز ناظر بر بررسی فعالیت‌های قرآنی است و امروز شاهد برگزاری یکی از ۳۰ پیش‌نشست همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری به میزبانی دانشگاه آزاد هستیم.

قاسمی‌نژاد خاطرنشان کرد: امروز افتتاحیه یازدهمین دوره ضیافت اندیشه اساتید نیز برگزار می‌شود که مقرر است ۱۰۰ نفر از اساتید دانشگاه به مدت سه روز در این دوره که با حضور اساتید کشوری برگزار می‌شود حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار