مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس:

«آرتین سرایداران» کوچکترین جانباز جمهوری اسلامی و نماد مظلومیت ایران در جهان است

سردار «بیانی» با بیان اینکه اکنون «آرتین سرایداران» کوچکترین جانباز ایران اسلامی و نماد مظلومیت ایران اسلامی معرفی شده اظهار داشت: جریانات حامی عناصر تکفیری در این ماجرا باید پاسخگو باشند.
کد خبر: ۵۹۵۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳ - 10June 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سردار «ابراهیم بیانی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس امروز شنبه بیستم خرداد در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه اکنون «آرتین سرایداران» کوچکترین جانباز ایران اسلامی و نماد مظلومیت ایران اسلامی معرفی شده اظهار داشت: جریانات حامی عناصر تکفیری در این ماجرا باید پاسخگو باشند.

سردار ابراهیم بیانی ابتدا با اشاره به اعلام درصد جانبازی آرتین سرایداران مجروح حادثه تروریستی حمله به شاهچراغ که پدر و مادر و برادرش را نیز در این حادثه تلخ از دست داده بود از درخواست تجدیدنظر در درصد جانبازی آرتین سرایداران (5 درصد اعلام شده کنونی) و احتمال افزایش آن خبر داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس تشریح کرد در خصوص درصد جانبازی آرتین سرایداران اعتراضات و مطالبی در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر و پرسشهایی را در ذهن مردم ایجاد کرده که این دغدغه‌ها قابل تقدیر و ارزشمند است و باعث می‌شود مسئولان توجه بیشتری به عملکرد و رسالت خود داشته باشند و خود را متعهد به پاسخگویی به مطالبات  و سوالات مردم کنند.

بیانی با بیان اینکه از همان ابتدای حادثه تلخ و دلخراش چهارم آبان سال 1401 که موجبه شهادت 13 نفر از هموطنانمان و مجروح شدن 25 تن دیگر شد اقدامات اولیه در حوزه پیگیری مباحث درمانی مربوط به مصدومان و تدابیر امنیتی جهت یافتن سرنخ از عوامل این جنایت انجام شد افزود: با همکاری و اجماع خوبی که میان دستگاههای مختلف اجرایی و امنیتی انجام شده بود و به ویژه با دستور رهبر معظم انقلاب هم بحث درمان آسیب دیدگان و هم پیگیری عاملین این جنایت با سرعت انجام شد.

وی افزود: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس از همان ابتدا تکالیفی که به عهده داشت از جمله احراز شهدا، تشییع و تدفین شهدا و مباحث درمانی مجروحان و همچنین احراز جانبازی و تعیین کمیسیون برای میزان درصد جانبازی مجروحان را طی یک بازه زمانی چهار ماهه در دستور کار قرار داد.

سردار بیانی با بیان اینکه اکنون آرتین کوچکترین جانباز ایران اسلامی و نماد مظلومیت ایران اسلامی معرفی شده گفت: جریانات حامی عناصر تکفیری در این ماجرا باید پاسخگو باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس اظهار داشت: فرایند تشکیل جلسات و کمیسیون‌ برای احراز و تعیین میزان جانبازی مصدومان و مجروحان این حادثه در دو بازه زمانی در کمیسیون پزشکی برگزار شد و در نهایت در اسفندماه سال گذشته و در دومین کمیسیون میزان جانبازی ارتین بر اساس نظر پزشکان ٥ درصد اعلام شد و  نفر به دیگر حادثه دیده در این جنایت تروریستی جانبازی 15 درصد و به شخص دیگری که شرایط وخیم و نامساعدی داشت نیز 55 درصد جانبازی تعلق گرفت.

بیانی با بیان اینکه تعیین درصد جانبازی بر مبنای آثار ماندگاری است که مجروحیت برای فرد ایجاد می کند گفت: شرایط درصد جانبازی آرتین در سومین کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازی، مورد تجدیدنظر قرار می گیرد و پیش بینی افزایش میزان جانبازی برای آرتین می شود.

وی در ادامه گفت: 25 نفر در این جادثه مجروح شدند که در میان آنها سه نفر مربوط به استان مرکزی، یک نفر مربوط به استان اصفهان، سه نفر مربوط به استان بوشهر، دو نفر مربوط به استان کرمان و مابقی مربوط به استان فارس بودند.

بیمه و درصد جانبازی کلیه مجروحین حادثه شاهچراغ به زودی انجام می‌شود

وی در ادامه گفت: در حادثه تکفیری حرم احمد بن موسی(ع)، راستین اسلامی راد دوساله اصالتا مربوط به استان مرکزی نیز دچار مجروحیت شد که در صورتی که احراز جانبازی وی قطعی شود، طبیعتا او به عنوان کوچکترین جانباز ایران اسلامی معرفی می‌شود.

بیانی همچنین با بیان اینکه دست آرتین تاکنون سه بار در بیمارستان نمازی شیراز تحت عمل جراحی قرار گرفته است، گفت: موضوعات بیمه ای وی نیز حل شده و برای سایر مجروحان این حادثه هم به زودی کمیسیون تعیین درصد جانبازی انها انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید فارس در خصوص حضانت آرتین نیز اظهار کرد: قانون و شرع حضانت فرزندانی که والدین خود را از دست می‌دهند به جد پدری (پدر بزرگ) می‌دهد اما حضانت آرتین به دلیل شرایط روحی و عاطفی و وابستگی‌اش به خواهرش، به وی سپرده شدو توسط دادگستری استان رضایت پدربزرگ و دیگر مصوبات ثبت و ضبط شد و امروز آرتین در کنار خواهر خود زندگی می‌کند.

بیانی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قول مساعدت داده که از مقطع کودکستان تا دانشگاه تمام هزینه‌های آرتین را تقبل کند.

وی افزود: تعیین تکلیف ارثیه و حقوق پدر آرتین نیز که بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی است در حال پیگیری و واریز به حساب آرتین به عنوان اندوخته آینده وی است و هدایایی که از سوی دستگاههای مختلف و مردم تقدیم وی شده نیز در حساب مشخصی برای آرتین ذخیره شده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار