فرازی از وصیت‌نامه شهید محبوبی:

ما از حقی دفاع می‌کنیم که اولیای خدا با خونشان از آن دفاع کردند

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «مجتبی محبوبی» آمده است: ما دفاع از حقی می‌کنیم که روزی موسی کلیم‌الله با عصایش، ابراهیم خلیل‌الله با تبرش، محمد رسول الله با قرآن جاودانه‌اش، علی ولی‌الله با ذوالفقارش و حسین‌بن‌علی با خونش از آن دفاع کردند.
کد خبر: ۵۹۵۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۶ - 13June 2023

ما از حقی دفاع می‌کنیم که اولیای خدا با خونشان از آن دفاع کردندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، دفاع مقدس برگ زرینی از روز‌های حماسه، رشادت، ایثار و از خودگذشتگی غیور مردانی بوده که اقتدار و استقلال امروز کشور مرهون صلابت، استقامت، پایداری و مجاهدت‌های آن‌ها است.

‌«مجتبی محبوبی» یکی از ۳ هزار شهید استان سمنان و اهل شهرستان «سمنان» است که در ادامه فرازی از وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

‌«مجتبی محبوبی» فرزند «محمد» پنجم مهر ۱۳۴۹ در شهرستان سمنان دنیا آمد و در تاریخ بیست و سوم دی ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به پیشانی، شهید شد‌ و پیکر پاکش در گلزار شهدای شهرستان مهدی‌شهر خاک سپرده شد.

فراز‌هایی از وصیت‌نامه شهید:

شکر خدای را که توفیق یافتم برای بار دیگر به فرموده رهبرم و در راه اسلام و قرآن و به پاس خون شهدا قدم برداشته و به جبهه نور علیه ظلمت راه یابم و وجودم را تقدیم به اسلام عزیز کنم.

آیا می‌دانید شهادت چیست؟ شهادت چه پر معنا و با ارزش است؛ جهانی پر از عشق، ایمان و ایثار است. شهید چه کسی است؟ شهید آن انسان برتری است که با عشق و ایمان به خدا، جان عزیزش را برای اسلام ایثار می‌کند.

حضرت رسول اکرم (ص) می‌فرماید: «اشرف الموت القتل الشهاده؛ شریف‌ترین مرگ‌ها، شهادت در راه خدا است» و نمونه عالی شهادت در راه حق، شهادت حسین (ع) است و اوست که به ما درس اخلاص، شهادت، آزادگی و ایمان داده است. این حسین است که می‌‌فرماید‌: «ای مسلمانان! مگر نمی‌بینید به حق عمل نشده و از باطل جلوگیری نمی‌شود» و حال در زمان ما و کربلای ایران و حسین عصر ما امام خمینی کبیر باید در جواب این انسان فرزانه بیش از پیش جوانان و غیور مردان به جبهه هجوم بیاورند.

خدایا، بارالها، پروردگارا! مرگم را شهادت در راهت قرار بده.‌ ای امت پیامبر بزرگ اسلام! بدانید مرگ در راه خدا جز شهادت و خوشبختی، چیز دیگری نیست و این را توجه داشتند که ما دفاع از حقی می‌کنیم که روزی موسی کلیم‌الله با عصایش، ابراهیم خلیل‌الله با تبرش، محمد رسول الله با قرآن جاودانه‌اش، علی ولی‌الله با ذوالفقارش و حسین‌بن‌علی با خونش از آن دفاع کردند.

سفارش این حقیر به آن دسته از برادرانی که توانایی رفتن به جبهه را دارند این است که به جبهه رفته و آنان که در پشت جبهه هستند جبهه را تقویت نمایند. اگر آن روز حسین فاطمه تنها ماند، نگذارید که آن واقعه تکرار شود. شما ای پدر و مادر من! به گردنم حق داشته و برای من زحمت زیادی کشیده‌اید، از شما عاجزانه می‌خواهم که مرا ببخشید. در پایان همه شما را سفارش می‌کنم که در دعا‌ها و نماز جمعه و جماعت شرکت کرده و در پیروی از ولایت فقیه بیش از پیش کوشا باشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار