استاندار همدان:

موزه دفاع مقدس همدان سمبل و یادمانی از همه شهدای ایران اسلامی است

«قاسمی‌فرزاد» گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان سمبل و یادمانی از همه شهدای ایران اسلامی است و حفاظت از این مکان یک تکلیف شرعی، اخلاقی و ملی است.
کد خبر: ۵۹۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸ - 07June 2023

موزه دفاع مقدس همدان سمبل و یادمانی از همه شهدای ایران اسلامی استبه  گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» استاندار همدان امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل اظهار داشت: همه اعمال و رفتار امام خمینی (ره) برای خدا و اقامه احکام اسلام و قرآن بود و نسل گذشته را بیدار کردند، نسل حاضر هم مدیون ایشان هستند.

وی با اشاره به برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان در سال جاری افزود: مایه افتخار است که در حوزه ایثار و شهادت تلاش و فعالیت می‌کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس همدان گلستانی از گل‌های به خون خفته این سرزمین است، ادامه داد: گل‌های زیبا و رنگارنگی که مدیون آنها هستیم و جانشان را فدا کردند تا این سرزمین حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه هر یک از شهدا به جهت قرب و نزدیکی‌ای که به خدا و پیامبر داشتند همسان یک امامزاده بزرگ هستند، گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان سمبل و یادمانی از همه شهدای ایران اسلامی است و حفاظت از این مکان یک تکلیف شرعی، اخلاقی و ملی است، نه از باب رفع تکلیف بلکه از باب تکلیفی که به ما سپرده شده باید بهترین و برترین مکان برای بازدیدکنندگان از آن باشد.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: همانطور که ثبت جهانی هگمتانه اهمیت دارد و در جای خودش ارزشمند است. اما ارزشمندترین همین شهدا هستند و باید با تمام وجود برای جایی که حبیب دل‌ها آن را پایه‌گذاری کرده کار کنیم.

وی تصریح کرد: اگر یک بخش از موزه دفاع مقدس کوچکترین مشکلی پیدا کرد باید بلافاصله حل شود و توجه به محیط فضایی آن مهم است و باید دارای جذابیت خاصی باشد و بوی عطر شهدا استشمام شود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: شما اگر ساعتها از جنگ و دفاع مقدس بگویید نمی‌توانید آن تاثیری که موزه دفاع مقدس همدان بر روی افراد می‌گذارد، بگذارید.

قاسمی‌فرزاد با تاکید بر زمینه‌سازی بازدید تمام دانش آموزان از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان، خاطرنشان کرد: تقاضا می‌کنم این امر به صورت جدی پیگیری شود، اثری که این مرکز روی این دانش آموزان می‌گذارد آنان را بیمه و دلبسته به آرمان‌های شهدا می‌کند و به طور حتم ارواح مطهر شهدا که آنجا حضور دارند اثر معنوی را بر روی فرزندان ما خواهند گذاشت.

قاسمی‌فرزاد ضمن قدردانی از دستگاه‌های خدمات‌رسان در موزه دفاع مقدس همدان، تصریح کرد: آنچه در توان است بایستی در حوزه فرهنگی به کار گیریم، اداره کل اوقاف و امور خیریه هم در خصوص ساخت حسینیه در موزه دفاع مقدس حداکثر همکاری را داشته باشد.

استاندار همدان با تاکید براینکه در ورودی و خروجی‌های شهر تصاویری از شهدا نصب شود، گفت: در راستای حفظ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان از ظرفیت گروه‌های جهادی غافل نشوید.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار