پیام تسلیت سردار «مرادحاجتی» به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان امروز با صدور پیامی سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد را تسلیت گفت.
کد خبر: ۵۹۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴ - 05June 2023

پیام تسلیت سردار «مرادحاجتی» به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خردادبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان امروز با صدور پیامی سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد را تسلیت گفت.

 متن این پیام به شرح ذیل است:

چهاردهم خرداد سالگرد رحلت مصلح کبیر و طلایه دار اسلام ناب محمدی (ص)، حضرت امام خمینی(ره)، است. مردی که پایه گذار یک نظام و مکتب نوین انسانی و اسلامی در عالم شد و پوزه چند صد ساله استکبار جهانی و ابرقدرت های پوشالی حاکم بر دنیا را به خاک مالید.

رحلت حضرت امام خمینی (ره)، نیز همچون دوران حیاتش منشأ بیداری و نهضتی دوباره شد و راه و یادش برای همیشه تاریخ جاودانه شد چرا که او حقیقت بود و حقیقت همیشه زنده است.

در این میان باید اشاره کنیم به جایگاه ارزنده و نقش بی بدیل هدایت امام در مسیر پیروزی‌های مکرر رزمندگان در طول جنگ تحمیلی و راهبردهایی که این پیر فرزانه در حساس ترین مقاطع از دوران دفاع مقدس فتوا دادند و هر کدام مسبب یک فتح و پیروزی تاریخی در این مبارزه قرن شدند. نقشی که باید به صورت مستند و منطقی در قالب زبان هنر به نسل امروز منتقل شود.

۱۵ خرداد ۱۳۴۲ نیز نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملتی علیه استبداد و استعمار است که با نام و اندیشه و راه امام خمینی (ره) پیوندی جاودانه دارد.

قیام خونین ۱۵خرداد روزی است که جمعی از مردان و زنان انقلابی و ایثارگر جان خویش را در طبق اخلاص نهاده و به تأسی از مولای خود حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و با نثار خون خود سند آزادگی و استقلال مردمان این مرز و بوم را امضاء کردند.

امروز بر همه ما وظیفه است که در قالب جهاد تبیین، ضمن بازخوانی و بازنمایی ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) و شهدای مظلوم این خرداد فراموش نشدنی، در ترویج و تعمیق هرچه بیشتر پیام تاریخی این رویداد بکوشیم.

اینجانب به عنوان سرباز ولایت و خادم حوزه دفاع مقدس در سرزمین حماسه و ایثار، سالگرد بزرگداشت رحلت جانگداز حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهادت یاران ایشان در فاجعه قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را به محضر حضرت ولی‌عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر فرزانه انقلاب، فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی)، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و مردم شهیدپرور و ولایتمدار استان خوزستان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند سبحان؛ توسعه و آبادانی برای ایران اسلامی و عزت و اقتدار روزافزون برای نظام مقدس جمهوری اسلامی مسالت دارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار