مسئول امور یادمان‌های دفاع مقدس استان ایلام:

استقلال همه‌جانبه، آزادی مشروع و عدالت از شاخصه‌های گفتمان امام خمینی (ره) است

«حسنی» گفت: موضوعاتی مانند اسلام ناب محمدی، استقلال همه‌‌جانبه، وحدت و همگرایی، آزادی مشروع و عدالت از شاخصه‌های گفتمان امام خمینی (ره) است.
کد خبر: ۵۹۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳ - 05June 2023

استقلال همه جانبه، آزادی مشروع و عدالت از شاخصه‌های گفتمان امام خمینی(ره) است«مصطفی حسنی» مسئول امور یادمان‌های دفاع مقدس اداره‌کل حفظ اثار ونشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان ایلام امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در  ایلام، اظهار داشت: موضوعاتی مانند اسلام ناب محمدی، استقلال همه جانبه، وحدت و همگرایی، آزادی مشروع و عدالت از شاخصه‌های گفتمان امام خمینی (ره) است.

وی بیان کرد: زمانی که به پیام‌ها و سخنرانی‌های امام خمینی مطالعه میکنیم می‌توانیم بگوییم گفتمان امام راحل بر مبنای اسلام ناب محمدی شکل گرفته است.

حسنی یادآور شد: در همان ابتدای انقلاب زمانی که امام خمینی بر جمهوری اسلامی تاکید می‌کنند نشان از این دارد که این گفتمان ضمن توجه به مقتضیات جهان معاصر، اسلام را به عنوان مولفه‌ای تاثیرگذار در عرصه فکری و سیاسی انسان‌ها تعریف و تبیین می‌کند.

وی ادامه داد: ارکان گفتمان امام خمینی (ره) را می‌توانیم در چند محور خلاصه کنیم؛ اسلام ناب بر گرفته از اسلام نبوی و علوی. امام خمینی این اسلام ناب را به عنوان یک الگوی حکومتی معرفی می‌کنند و در سخنان ایشان اسلام ناب می‌تواند به انسان‌ها هویت و استقلال دهد و انسان را از استبداد و ظلم نجات دهد.

مسئول امور یادمان‌های دفاع مقدس ایلام اضافه کرد: جمهوری اسلامی همان اسلام نابی است که امام خمینی برای اولین بار در طول تاریخ برای آن تعریف دارد.

حسنی اظهار داشت: شاخصه و محور دوم گفتمان امام خمینی (ره) استقلال همه جانبه است و این موضوع در شعار‌های اول انقلاب (استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی) شعار کلیدی محسوب می‌شود.

این مسئول یادآور شد: استقلال زمانی اتفاق می‌افتد که دست ما به سوی بیگانه دراز نباشد اگر بنا باشد دست به سمت بیگانه داشته باشیم هر چند شعار استقلال بدهیم در عمل محقق نمی‌شود. به همین جهت امام خمینی (ره) هم دانشگاه و هم حوزه‌های علمیه را مورد تاکید قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها