مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

چاپ ۳۷۷ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ «آسمند» گفت: تاکنون ۳۷۷ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در استان کهگیلویه و بویراحمد به چاپ رسیده که از این تعداد سهم اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ۲۳۰ عنوان بوده است.
کد خبر: ۵۹۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱ - 31May 2023

چاپ ۳۷۷ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز در آیین رونمایی از هشت عنوان کتاب دفاع مقدس در یاسوج اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس طی چند سال گذشته کارهای زیادی با حمایت همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان به‌ویژه استانداری و دستگاه‌های فرهنگی از جمله بنیاد شهید و دانشگاه‌های استان، در زمینه ثبت و ضبط مدارک و اسناد دفاع مقدس انجام داده است.

وی افزود: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد سه هدف عمده را دنبال می‌کند که اولین هدف چاپ ۶۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در قالب‌های شعر، پژوهش، داستان، زندگینامه و خاطره، نمایشنامه و غیره در طول سال است که کار تهیه و تولید بسیاری از این کتاب‌ها از سال های گذشته شروع شده است و در سال جاری به چاپ می‌رسند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدف میان‌مدت ما که در راستای دومین کنگره ملی شهدای استان که در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد، صورت می‌گیرد اجرا و اتمام ۴۰ پروژه تاریخ شفاهی رزمندگان دفاع مقدس تا شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ است.

آسمند خاطرنشان کرد: سومین هدف ما جمع‌آوری و ثبت حداقل دو سوم از آثار و اسناد دوران دفاع مقدس در سامانه مربوطه، تکمیل دانشنامه و تاریخ توصیفی دفاع مقدس استان و مکتوب کردن دو سوم از تاریخ شفاهی رزمندگان استان است.

وی با بیان اینکه حدود ۳۴ سال از پایان دفاع مقدس می‌گذرد و کارهای زیادی در زمینه تاریخ شفاهی انجام شده اما هنوز بسیار عقب هستیم، ابراز داشت: تاکنون ۳۷۷ عنوان کتاب توسط همه دستگاه‌های متولی در زمینه نشر آثار دفاع مقدس در استان به چاپ رسیده که از این تعداد سهم اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ۲۳۰ عنوان بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: آسیبی که ثبت خاطرات و تاریخ شفاهی رزمندگان دفاع مقدس را تهدید می‌کند محدود شدن منابع در اثر مرور زمان است زیرا کم‌سن‌‌وسال‌ترین رزمنده‌ای که به جبهه اعزام شد الآن حداقل سن ۵۰ سال دارد و سن بیشتر رزمندگان ما بین ۶۴ تا ۷۰ سال است.

آسمند تأکید کرد: برای تسریع در ثبت و ضبط خاطرات و تاریخ شفاهی رزمندگان دوران دفاع مقدس به همراهی و همفکری همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی نیاز داریم و پیشکسوتان دفاع مقدس نیز باید در این زمینه ما را یاری دهند.

وی متذکر شد: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس خط‌شکن بودند این در حالی است در کتاب‌های ملی توجه چندانی به نقش استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار