نماینده مجلس شورای اسلامی:

سفر رئیس‌جمهور تاثیر زیادی در بهبود روابط ایران و اندونزی دارد

زنگنه گفت: در سفر رئیس جمهور به اندونزی توافقات خوبی منعقد شد که تأثیر زیادی در بهبود روابط دو کشور به لحاظ تجاری دارد.
کد خبر: ۵۹۲۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹ - 27May 2023

سفر رئیس‌جمهور تاثیر زیادی در بهبود روابط ایران و اندونزی داردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محسن زنگنه» نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره آثار سفر رئیس جمهور به اندونزی، اظهار داشت: سفر رئیس جمهور به اندونزی تأثیر مثبتی برای دو کشور دارد و ارتباط ایران با اندونزی که بزرگترین کشور اسلامی است، برای ما بسیار اهمیت دارد.

زنگنه افزود: اندونزی از لحاظ رشد اقتصادی در بین کشور‌های آسیایی کم‌نظیر و در برخی از سال‌ها بی‌نظیر بوده است. موید این مسئله آن است که زمانی که بحران سال ۲۰۱۰ در شرق آسیا رخ داد، تنها کشوری که آسیب ندید و در آن سال‌ها رشد اقتصادی ۶ تا ۸ درصد را تجربه کرد، اندونزی بود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: الان اندونزی به یکی از کشور‌هایی تبدیل شده که بسیاری از برند‌های دنیا در آنجا تولید محصول و تکنولوژی می‌کنند و تقویت ارتباط با اندونزی که در سفر رئیس جمهور به این کشور مورد تاکید قرار گرفت، می‌تواند به ما برای مقابله با تحریم‌ها کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به اندونزی توافقات خوبی منعقد شد که تأثیر زیادی در بهبود روابط دو کشور به لحاظ تجاری دارد و باعث می‌شود نقش بیگانگان در منطقه کمرنگ‌تر شود.

زنگنه تاکید کرد: اندونزی جزو آسه‌آن و گروه ۲۰ است. باید مراودات اقتصادی ایران و اندونزی افزایش پیدا کند. از آنجایی که اندونزی عضو آسه‌آن است، تقویت روابط ایران و اندونزی می‌تواند باعث شود اندونزی دروازه ارتباط بین ایران و سایر کشور‌های عضو آسه‌آن شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین یکی از ظرفیت‌های و قابلیت‌های بسیار خوب کشور ما، صادرات خدمات فنی و مهندسی به اندونزی است که در سال‌های گذشته برخی از شرکت‌های وزارت نیرو مانند مپنا توانستند پروژه‌های بسیار خوبی را در آنجا ایجاد کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار