تهیه‌کننده فیلم منصور در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

پیشرفت سینمای دفاع مقدس مشهود است/ حمایت شهرداری از سینمای دفاع مقدس مستمر باشد

شعبانی با بیان اینکه پیشرفت سینمای دفاع مقدس طی دهه گذشته قابل قبول بوده است، درباره لزوم حمایت دستگاه‌ها از این سینما، گفت: ما از شهرداری‌ها به‌عنوان یکی از تاثیرگذارترین نهادهای شهری که رسالت فرهنگی دارند انتظار داریم در مراحل اکران آثار در کنار عوامل سینما باشند.
کد خبر: ۵۹۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۷ - 22September 2023

پیشرفت سینمای دفاع مقدس مشهود است/ حمایت شهرداری از سینمای دفاع مقدس مستمر باشد«جلیل شعبانی» تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه سینمای دفاع مقدس نسبت به دهه‌های 60 و 70 به‌لحاظ فنی و پشت دوربین پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته است و این پیشرفت در آثار یک دهه اخیر کاملاً مشهود است، اظهار داشت: آثار سینماگران جوان دهه اخیر به‌لحاظ ساختار و تکنیک رو به پیشرفت بوده است؛ البته جنبه مهم سینمای دفاع مقدس محتوای آن است که از این نظر هم پیشرفت‌هایی صورت گرفته است.

وی فرایند تولید در سینمای دفاع مقدس را سخت و پیچیده دانست و تاکید کرد: هنوز به‌رغم اینکه چهار دهه از عمر سینمای دفاع مقدس می‍‌گذرد و بایستی سینماگران برای استفاده از تجهیزات مورد نیاز در تولیدات شرایط بهتری نسبت به گذشته داشته باشند شاهدیم که در این زمینه هنوز کمبودها بسیار است. شهرک سینمایی دفاع مقدس هنوز روزآمد نیست و معمولاً ابزارآلات معیوب را در اختیار سینماگران قرار می‌دهد و این یک دغدغه جدی است لذا واقعا شرایط و فرایند تولید در این عرصه سخت و دشوار است که باید مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

تهیه کننده فیلم سرهنگ ثریا اکران را بخش مهمی از فرایند فیلم دانست و افزود: در سینمای دفاع مقدس اگر یک فیلم در فرایند تولید خوب پیش رفته باشد، در فرایند اکران نیز موفق خواهد بود. بنده شخصاً اکران را بخشی از چرخه فیلم و در ادامه مسیر تولید می‌دانم؛ اگر فیلم در ابعاد مختلف کیفی تولید شده باشد قطعاً اتفاقات خوبی را در پیش خواهد داشت.

تهیه کننده فیلم منصور به اکران‌های شهری تصاویری از فیلم‌های دفاع مقدس در سطح شهر تهران پرداخت و با بیان اینکه تبلیغات شهری حتما یک اتفاق خوب برای فیلم است که برای موفقیت به سینما به آن نیاز است، گفت: اگر شهرداری‌ها در مسیر تولید و اختصاصاً نمایش و اکران فیلم‌ها در کنار فیلم به عنوان یک کالای فرهنگی قرار گیرند، اتفاقات خوبی برای آثار رقم خواهد خورد. امیدواریم شهرداری تهران که همواره در عرصه‌های فرهنگی پیش‌رو بوده است سینما و خصوصاً آثار سینمای دفاع مقدس را ویژه مورد حمایت قرار دهد و این حمایت استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار