یادداشت/ فاطمه کیایی

حذف رهبران فلسطینی و نفس‌های به شماره افتاده رژیم صهیونیستی

رفتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در حذف رهبران فلسطینی این پیام را دارد که این رژیم به دنبال دستاویزی برای نجات خود از نابودی است.
کد خبر: ۵۸۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۷ - 10May 2023

حذف رهبران فلسطینی و نفس‌های به شماره افتاده رژیم صهیونیستیگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ سیده فاطمه سادات کیایی؛ ترور‌های سازمان یافته عنوانی است که با نام رژیم جعلی صهیونیستی عجین شده است. این رژیم در دهه‌ها اشغال و تلاش برای هویت سازی خود هرگاه اقدامی علیه اهداف و امنیتش دیده است دست به حذف افراد زده، چه این ترور در خاک فلسطین و با حذف رهبران و فعالان فلسطینی باشد و چه ترور شخصیت‌هایی خارج از فلسطین و در منطقه که عاملی برای تهدید این رژیم محسوب شوند.

کارنامه کثیف رژیم صهیونیستی پر است از ترور. از رهبران و مبارزان فلسطینی و لبنانی «همون فتحی شقاقی»، «عماد مغنیه»، «شیخ احمد یاسین»، «سید عباس موسوی» گرفته تا ترور دانشمندان هسته‌ای ایرانی و حتی مصری که هرچند اسرائیل هیچگاه مسوولیت مستقیم ترور را برعهده نگرفته است، اما شواهد حکایت از دست داشتن او در این ترور‌ها دارد.

در حمله اخیر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر‌های رفح و غزه که طی آن خانه‌های چند تن از فرماندهان ارشد سرایاالقدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین مورد هدف قرار داده شده ۱۳ تن شهید شدند که در بین آنان دست کم ۲ کودک به چشم می‌خورد. سه تن از فرماندهان ارشد فلسطینی نیز در این حملات به شهادت رسیدند که سخنگوی ارتش ریم صهیونیستی با شهادت آنان اعلام کرد به تمامی اهداف خود دست یافته و در صورت لزوم عملیات‌های خود علیه جهاد اسلامی را گسترش می‌دهد.

هرچند حذف رهبران فلسطینی از زمان اشغال این کشور توسط رژیم صهیونیستی تاکتیک این رژیم برای متوقف کردن حرکت مقاومت بوده است، اما آنچه در این سال‌ها مشاهده شد این اقدام نه تنها بازدارنده نبوده بلکه روحیه مبارزه مردم فلسطین و تلاش برای آزادی قدس شریف را در قلب و فکر مردم بیشتر کرده است.

آنچه مشهود است از سویی قدرت گرفتن مقاومت در منطقه و ایستادگی مردم فلسطین در مقابل یورش‌ها و تهاجم‌های متعدد رژیم صهیونیستی که بر گرفته از ایمان و صبر است و نیز اختلافات داخلی که این رژیم را به از هم پاشیدگی درونی سوق می‌دهد باعث شده تا اسرائیل برای حفظ نمایش قدرت خود همچنان به حذف رهبران فلسطینی اقدام کند.

اتفاقی که رژیم صهیونیستی در حذف رهبران فلسطینی و نیز حملات بی محابا به نوار غزه و شهر‌های فلسطین رقم زده، نشان از ترس این رژیم از قدرت گرفتن روز افزون مقاومت دارد که تهدیدی جدی برای اسرائیل محسوب می‌شود. رژیم صهیونیستی به خوبی می‌داند که سراشیبی افول آنان تند شده و این رفتار‌های بزدلانه و از سوی ناامیدی راه را برای در امان ماندن از تجزیه و نابودی سریعتر می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار