نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

بسیج سازندگی در بحران‌ها تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده است

آیت‌الله دری نجف آبادی گفت: بسیج سازندگی در بسیاری از بحران ها تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده است.
کد خبر: ۵۸۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲ - 07May 2023
بسیج سازندگی در بحران ها تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده استبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف آبادی» نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یکشنبه در دیدار با مسئولین بسیج سازندگی و جهادگران و بسیجیان اظهار داشت: توانمند سازی یکی از مهمترین اولویت‌های امروز برای آحاد مردم و اقشار جامعه است و از اهداف مهم انقلاب اسلامی توانمند کردن مردم در عرصه‌های مختلف است و قطعاً تحقق ایران قوی با توانمند سازی آحاد جامعه امکان پذیر خواهد بود.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: بسیج سازندگی در کنار سایر دستگاه‌ها و نهادهای خدمت رسان و حمایتی نقش مهمی در توانمند سازی مردم و خصوصاً قشر ضعیف و کم برخوردار دارند و خوشبختانه عملکرد بسیج سازندگی در حوزه ایجاد اشتغال برای اقشار متوسط و ضعیف مطلوب است.
 
وی ایجاد تعادل اجتماعی در مناطق در راستای تحقق عدالت اجتماعی را یکی‌از دیگر ضرورت‌ها دانست و گفت: تقسیم بندی امکانات و خدمات در مناطق باید عادلانه باشد و هرگونه بی عدالتی در توزیع خدمات قابل قبول نیست.
 
بسیج سازندگی در بحران‌ها تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده است
 
امام جمعه اراک افزود: بسیج سازندگی در رفع خلاء ها و ورود به عرصه‌های نیاز کشور همواره خوش درخشیده و در بسیاری از بحران‌ها تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده است.
 
وی تاکید کرد: یکی از مهمترین زمینه‌های نقش آفرینی جهادگران و بسیج سازندگی مسائل فرهنگی، اخلاقی، ایمانی و معرفتی است و جامعه اسلامی باید در زمینه اخلاق و پاسداری و صیانت از ارزش‌های اسلامی باید پیشتاز باشد و بسیجیان و جهادگران باید در این زمینه برنامه ریزی کنند.
 
دری نجف آبادی افزود: دشمنان قسم خورده ملت ایران با تحریم‌های ظالمانه ضرورت‌های زندگی مردم به دنبال جلوگیری از حرکت شتابنده ملت به سمت اهداف بلند و پیشرفت‌ها بودند و امروز جهادگران نقش مهمی در خودکفایی و رفع وابستگی به بیگانگان دارند و این نیازمند برنامه ریزی دقیق و هدفمند است.
 
وی ادامه داد: حرکت شتابنده کاروان بزرگ انقلاب اسلامی به سمت پیشرفت و حرکت نیازمند گفتمان سازی و کار فرهنگی از نوع جهاد تبیین است و جهادگران و بسیجیان باید میدان دار اصلی این عرصه باشند.
 
گروه‌های جهادی در زمینه جهاد تبیین پیشگام باشند
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: جهادگران معلمان، مربیان و خدمتگزاران صادق و امین ملت ایران هستند و باید جهاد تبیین را در کنار همه رسالت‌های خود با جدیت دنبال کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه در برابر موج عظیم تهاجمات دشمن در جنگ شناختی باید فعالانه و هوشمندانه عمل کرد، گفت: لازمه این کار داشتن روحیه جهادی و انقلابی است که جهادگران در این زمینه پیشگام هستند.
 
امام جمعه اراک افزود: توجه به برنامه‌های مستمر تربیتی و تلاش برای ترویج و تقویت گفتمان انقلاب اسلامی در بین آحاد مردم و خصوصاً مناطق محروم به طور ویژه در دستور کار فعالیت‌های جهادگران باشد و ارتباط صمیمی با جوانان و نوجوانان اولویت اصلی قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه حضور در مدارس و ارتباط با نوجوانان مهمترین توصیه به حوزه‌های علمیه و بسیجیان و جهادگران است، گفت: قطعاً بسیاری از فتنه‌ها با ارتباط صمیمی و نزدیک با نسل جدید خنثی خواهد شد و البته فعالیت‌های هنری فاخر در راستای تبیین مکتب اسلام و انقلاب بسیار اثرگذار است.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی در حوزه جمعیت و نرخ زاد و ولد وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: شرایط نگران کننده است و هرگونه سهل انگاری در حوزه جمعیت گناهی نابخشودنی است.
 
وی تاکید کرد: هدایت و نظارت سپاه در فعالیت‌های جهادی همواره باید مورد توجه باشد و خوشبختانه سپاه در جهادها و میدان‌های مختلف خدمت و دفاع از ارزش‌های ثابت قدم است و در بسیاری از حوزه‌ها دشمنان را نا امید کرده است.
 
سیمای فرهنگی شهر باید رنگ و بوی حجاب و غیرت دینی موج بزند
 
امام جمعه اراک با بیان اینکه عفاف، حجاب و حیا گنج گران بهای جامعه اسلامی است، گفت: حفظ این ارزش‌ها برکات بسیار فراوانی برای جامعه خواهد داشت و در سیمای فرهنگی شهر باید حجاب و عفاف، حیا و غیرت موج بزند.
 
وی خاطر نشان کرد: در سال‌جاری وضعیت مطلوبی در زمینه آب، برق و گاز نداریم که باید فرهنگ اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی در جامعه نهادینه شود و جهادگران ضمن اینکه خودشان باید الگو باشند و مردم را به این فرهنگ دعوت کنند باید اقدامات مناسبی در این راستا انجام دهند.
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار