برگزاری نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس استان کرمان

نشست شورای هماهنگی دفاع‌ مقدس استان کرمان با موضوع پیش‌بینی برنامه‌های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷ - 07May 2023

نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس استان کرمان برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «محمدمهدی فداکار» استاندار کرمان عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس با محوریت گرامیداشت چهل و یکمین سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: در دوره‌های تاریخی کمتر کشوری را سراغ داریم که مانند ایران در میان هجمه‌ای از فشارها و حملات دشمن از شرق و غرب قرار گرفته باشد.

وی افزود: ایران اسلامی، علی‌رغم همه گرفتاری‌ها در اوج مظلومیت و غربت با اقتدار مقابل تهاجم دشمن ایستاد، به خصوص در دوران دفاع مقدس و عملیات بیت‌المقدس که شاهد آزادسازی بخشی از اهواز تا خرمشهر بودیم.


استاندار کرمان ابراز داشت: آزادسازی خرمشهر یک عملیات مهم است که به نمادی از جانفشانی، عزت و تلاش رزمندگان در طول جنگ تحمیلی تبدیل شد و ما موظفیم که این فرهنگ غنی را به نسل‌های جوان انتقال دهیم و هر ساله طرح‌های جدید پیاده و به صورت فعال اجرایی کنیم.


وی به دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد تا برای بهتر برگزار شدن مراسم گرامیداشت سوم خرداد، همکاری و همفکری لازم را داشته باشند.

آزادسازی خرمشهر در جنگ تحمیلی، نقطه عطف بود و در وضعیت کنونی لازم است

«رحمان جلالی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر در جنگ تحمیلی، نقطه عطف بود و در وضعیت کنونی لازم است این مراسم باشکوه‌تر برگزار شود که لازمه آن کار تیمی است و باید با همکاری و همفکری همه دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

وی فضاسازی شهری را لازم دانست و گفت: برای اطلاع مردم از برنامه‌های سالگرد لازم است که فعالیت‌ها در سراسر شهر یا استان در معرض دید عموم مردم قرار گیرد و طرح‌های مفهومی در کل شهر را در دستور کار قرار دهیم و هماهنگی و هم افزایی دستگاهی صورت گیرد.

آمادگی استان کرمان برای گرامیداشت سوم خرداد

 در ادامه جلسه سرهنگ «محمود مهدوی فرد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان اظهار داشت: ویژه برنامه های عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر در سوم و چهارم خرداد روز دزفول در استان با تشکیل کمیته های استانی و شهرستانی در حال برنامه‌ریزی هستند.

وی توضیح داد: مهمترین برنامه های سوم خرداد شامل برگزاری صبحگاه مشترک، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با ایثارگران و جانبازان، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، غبارروبی گلزار شهدا و حضور راویان در مساجد ادارات دانشگاه‌ها و حضور در جمع اقشار مختلف مردم است.

در ادامه این جلسه میران دستگاه های اجرایی به بیان اهداف، راهبردها و محورهای سالروز آزادسازی خرمشهر پرداختند و در خصوص برنامه‌های پیشنهادی و مشترک دستگاه‌ها بحث و گفتگو شد.

انتهای پیام/ طالبی پور

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار