رمضان‌شریف:

تغییرات منطقه و جهان به نفع مقاومت و ضعف جبهه استکبار در مناسبات جهانی است

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: صهیونیست‌ها با چالش‌های مختلفی روبرو هستند و تغییرات منطقه و جهان به نفع مقاومت و ضعف جبهه استکبار در مناسبات جهانی است.
کد خبر: ۵۸۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶ - 02May 2023

تغییرات منطقه و جهان به نفع مقاومت و ضعف جبهه استکبار در مناسبات جهانی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جلسه ارزیابی و تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس ۱۴۰۲ و بازتاب و تاثیرات منطقه‌ای و جهانی این مراسم، امروز با حضور رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و سایر اعضای این ستاد در محل دفتر مرکزی شورای هماهنگی برگزار شد.

رمضان شریف در ابتدای جلسه با تاکید بر ضرورت نقد و بررسی مراسم برگزار شده گفت: به لطف الهی، راهپیمایی روز قدس امسال، بازتاب و تاثیرات خوبی در سطح کشور و منطقه داشت و با حضور معنادار مردم به نحو باشکوهی برگزار شد.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: حضور پرشور و لحظه شناسی مردم بصیر و فهیم ایران مورد توجه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار گرفت و ایشان در دیدار با دانشجویان و در خطبه‌های نماز عیدسعید فطر به عظمت این حرکت اشاره فرمودند و حضور مردم در این مراسم را پس از شب‌های معنوی قدر، بسیار معنادار و پرشکوه توصیف کردند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور به طور میانگین بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشت، گفت: شایسته است با استفاده از ابزار هنر و به صورت تخصصی به حضور معنادار مردم پرداخته شود.

رمضان شریف افزود: بی‌شک با حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، توطئه‌ها و اقدامات معاندین و بدخواهان علیه نظام و ملت ایران، خنثی می‌شود.

وی ادامه داد: حضور مردمی، سرمایه اجتماعی و پشتوانه نظام است و این ظرفیت را دارد که با هنرمندی به آن پرداخته شود و اصحاب رسانه‌ها به‎ویژه صدا و سیما می‌بایست این مهم را به خوبی انعکاس دهند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با تحلیل شرایط کنونی رژیم صهیونیستی گفت: این رژیم، هم در داخل و هم در مناسبات بین المللی دچار چالش‌ها و مشکلات زیادی شده است و امروز مسئولین و حامیان رژیم صهیونیستی به ضعف و فروپاشی این رژیم اقرار و اعتراف می‌کنند و این مسأله به طور مکرر در از بیان خود آنان شنیده می‌شود.

رمضان شریف در ادامه به برخی از این چالش‌ها که توسط کارشناسان صهیونیست، اعلام شده است پرداخت و تصریح کرد: آن‌ها برای رفع چالش‌های پیش رو به دنبال راهکار هستند، ولی نفس بیان این چالش‌ها از زبان آنان نشان دهنده مشکلات متعدد و دستاورد‌های جبهه مقاومت و تغییرات منطقه و جهان به نفع مقاومت و ضعف جبهه استکبار در مناسبات جهانی است.

در ادامه ابطحی دبیرکل کنفرانس بین المللی انتفاضه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز عید سعید فطر، گفت: بیشتر مطالب عنوان شده از سوی حضرت آقا در روز عید سعید فطر مرتبط با روز جهانی قدس بود و لذا باید به این مهم در طی سال با برگزاری جلسات منظم توجه بیشتری شود.

وی افزود: جلسات روزجهانی قدس می‌بایست هر دو هفته یکبار در طی سال برگزار شود و با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی بیشتر دستور العملی را متناسب با هر یک از دستگاه‌های عضو ستاد انتفاضه و قدس تهیه و وظایف هر یک از دستگاه‌ها در قبال قدس و فلسطین تعیین گردد.

سبقتی مدیرعامل خبرگزاری قدس نیز در این جلسه ضمن تشکر از برنامه‌ریزی، سازماندهی و مدیریت برگزاری مراسم روز جهانی قدس، گفت: هوشیاری مردم بصیر و فهیم ایران اسلامی و حضور به موقع و موثر در مراسم روز جهانی قدس، ستودنی و قابل تقدیر و نشان از بلوغ سیاسی در موضوع فلسطین است.

وی گفت: طبق اعلام مراکز معتبر تحقیقاتی دنیا، آمریکا در تمامی شاخص‌ها در حال اضمحلال است، اما در تبلیغات بسیار قوی و موثر عمل می‌کنند. می‌بایست با برنامه‌ریزی مناسب برای تبلیغات و پرداخت هزینه‌های به موقع، ضعف‌های موجود در انعکاس مراسم و مناسبت‌ها را برطرف کنیم.

سبقتی بهره‌گیری از ظرفیت کمیته‌های تخصصی و علمی را برای انعکاس تصاویر و بازتاب مراسم و مناسبت‌ها را حائز اهمیت برشمرد و افزود: جلسات روز جهانی قدس می‌بایست با حضور کمیته‌های مربوط در طی سال تشکیل گردد و مسائل مربوط به فلسطین را به طور دائم رصد و برنامه‌ریزی مناسبی برای آن انجام شود.

روح الله‌زاد از جمعیت دفاع از ملت فلسطین، گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس سراسر کشور نشان از حق‌طلبی و روحیه عدالت‌خواهی ملت شریف و مسلمان ایران اسلامی است.

وی افزود: مردم در خصوص مسائل فلسطین ابهامات زیادی دارند و می‌بایست با اتخاذ تدابیر مناسب و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین در دانشگاه‌ها، مراکز علمی و غیره، نسبت به پاسخگویی به شبهات اقدامات موثر و مستمری انجام شود.

روح الله‌زاد با اشاره به غرفه‌های ایجاد شده در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: مطلوب است فاصله غرفه‌ها کمی بیشتر و علاوه بر تبلیغ در این غرفه‌ها به حوزه تبیین نیز توجه ویژه گردد.

حجت الاسلام والمسلمین امرودی مشاور وزیر امور خارجه ضمن تشکر از اعضای ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، صدا و سیما و شهرداری‌ها که نقش موثری را در برگزاری باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس داشتند و می‌بایست در دیپلماسی رسانه‌ای موثرتر عمل کنیم، گفت: در تبلیغات به سه عنصر فکر، آبرو و پول نیاز داریم که با تولید محتوای متناسب و تبلیغ وسیع و هدفمند و پاسخ‌گویی به شبهات، نقشه‌های معاندین علیه نظام و ملت بزرگ ایران خنثی خواهد شد.

امرودی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به هر روز یک کار برای فلسطین و همچنین توجه ویژه به خبرگزاری قدس، گفت: از حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای موسی‎پور نماینده، ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بابت تشکیل به موقع این ستاد به ریاست جناب آقای دکتر رمضان شریف و همچنین اعزام سخنرانان شایسته برای مراسم مراکز استان‌ها تشکر می‌کنم و از ایشان تقاضا دارم دستور بفرمایید برنامه ریزی‌های لازم برای سایر موارد مربوط به قدس و انتفاضه نیز از طریق این ستاد انجام شود.

سیفی ناجی از کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری با اشاره به جلسات برگزار شده درکمیته فلسطین ریاست جمهوری، برگزاری جلسه اعضای اصلی کمیته فلسطین با ریاست محترم جمهوری را نقطه شروعی بر پرداختن به اهمیت این موضوع دانست و گفت: به صورت رسمی و تخصصی در یک جلسه مسئله فلسطین با حضور ریاست محترم جمهور برگزار خواهد شد و پس از آن یک جلسه عمومی هم با حضور فعالان و سمن‌ها و همه افرادی که در حوزه فلسطین در سراسر کشور فعالیت می‌کنند برنامه‌ریزی می‌شود.

سیفی ادامه داد: در روز قدس امسال با حمایت از انجمن دوستی ایران و بوسنی، مراسم باشکوهی در بوسنی برگزارشد.

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تشکر از همه مردم ایران که امسال حماسه روز قدس را آفریدند خاطر نشان کرد: واقعاً روز قدس امسال یک روز پرشوری بود، نه فقط در ایران بلکه حتی در خود فلسطین هم انعکاس بسیار عظیمی داشت، با اینکه سخنرانی آقای رئیس جمهور رئیسی در روز قدس با سانسور شدید خبری توسط رژیم صهیونیستی مواجه شد، اما همه اعتقاد دارند نقش ایران در این زمینه و به ویژه در زمینه شلیک موشک و حمایت از شلیک موشک به طرف اسرائیل و جلوگیری از تعدی رژیم صهیونیستی به مسجد‌الاقصی بسیار مهم بود.

وی با بیان اینکه مسئله فلسطین یک مسئله همدردی صرف نیست و بخش راهبردی آن هم بسیار مهم است گفت: مسئله فلسطین یک مسئله راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران است چرا که دشمن صهیونیستی دشمن اول ایران بوده و به عنوان یک کشور منطقه‌ای، ایران دارای تاریخ و تمدن عظیم و آینده بسیار درخشانی است. اسرائیل دشمن اصلی ایران است، این باید برای جوانان ما تبیین شود.

در ادامه جلسه سایر اعضا نیز پیشنهاداتی برای ادامه روند این جلسات و تقویت نقاط قوت مراسم در سال آتی ارائه کردند.

پایان پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار