معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

سیاست‌گذاری‌ها باید سلامت‌محور باشند

«بیدارپور» بر ضرورت سلامت‌محور بودن سیاست‌ها تاکید کرد گفت: سلامت هدفی است که می‌تواند تضمین‌کننده توسعه پایدار جامعه باشد.
کد خبر: ۵۸۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸ - 02May 2023

سیاست‌گذاری‌ها باید سلامت‌محور باشندبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، «فرزام بیدارپور» معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز در همایش بزرگداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در سنندج اظهار داشت: محیط کار ایمن و بهداشتی حق اساسی نیروی کار در هر جامعه و کشوری است.

وی افزود: یک سری عوامل زیستی و غیرزیستی داریم که سلامت انسان‌ها را تامین می‌کنند و فرایندهای سلامت‌زایی باید برای همه باشد.

این مسئول با بیان اینکه همه حق آموزش، هوای سالم، زندگی سالم و بهداشت سلامت دارند، گفت: سلامت هدفی است که می‌تواند تضمین‌کننده توسعه پایدار جامعه انسانی باشد.

بیدارپور اضافه کرد: سیاست‌گذاری‌های ما اگر سلامت‌محور باشد بخش‌های مختلف نیز به درستی جلو می‌رود.

وی به شاخص‌های سلامت در جامعه گریزی زد و افزود: طی دوره کرونا میزان نظارت و بازرسی از کارگاه‌ها به صورت قابل توجهی تشدید شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: معاینه شغلی از مسائلی است که همواره با تنش مواجه بود که البته خوشبختانه این فرهنگ در جامعه در حال نهادینه‌شدن است.

وی گفت: با زحمات فعالین این حوزه شاخص‌ها در حوزه محیط کار ایمنی و بهداشتی طی 2 سال گذشته ارتقا پیدا کرده است.

بیدارپور با بیان اینکه نگه‌داشتن و حفظ این شاخص‌ها نیاز به تلاش بیشتر دارد، تصریح کرد: حفظ شاخص‌های سلامت عزم همگانی می‌خواهد و هر کس در هر جایگاه و سطح توان باید در این راستا تلاش کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها