معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری ریاست‌جمهوری:

محصولات دانش‌بنیان‌ها برای محرومیت‌زدایی به نمایش گذاشته می‌شود

اسدی‌فر از برپایی نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان، خلاق و فناور در حوزه محرومیت‌زدایی (آبادیران) از ۲۳ تا ۲۵ خرداد سال جاری در شبستان مصلی امام خمینی (ره) تهران خبر داد.
کد خبر: ۵۸۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ - 30April 2023

محصولات دانش بنیان‌ها برای محرومیت زدایی به نمایش گذاشته می‌شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «رضا اسدی‌فر» معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری امروز (یکشنبه) در نشست خبری نمایشگاه فناوری و محصولات محرومیت‌زدا (آبادایران) به افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان به بیش از هشت هزار شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های معاونت علمی ریاست جمهوری این است که با توجه به قوانین و تسهیلات مختلف حمایتی از دانش بنیان‌ها، آن‌ها نیز بتوانند خدمات فناورانه خود را به عموم جامعه به خصوص مناطق محروم ارائه کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بسیاری از مسایل و مشکلات روستا‌ها می‌تواند به واسطه دانش بنیان‌ها مرتفع شود، رفع مشکل آب شرب ۱۰۰ روستا در استان کرمان توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های اخیر را از آن جمله نام برد.

معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ادامه یکی از برنامه‌های آتی این مجموعه به کمک دانش بنیان‌ها را تامین ماشین آلات مورد نیاز کارگاه‌های کوچک مردمی با هدف توسعه هرچه بیشتر کسب و کار و اشتغالزایی عنوان کرد.

اسدی فر تصریح کرد: نخستین نمایشگاه محصولات دانش بنیان، خلاق و نوآور در حوزه محرومیت زدایی در پنج بخش مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستایی، کشاورزی، دامپروری، شیلات، ماشین آلات کوچک مقیاس (جهت ایجاد اشتغال)، سلامت، بهداشت و توانبخشی و فناوری‌های آموزشی برپا می‌شود.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را نمایش فناوری‌های به‌روز دانش‌بنیان در راستای رفع مشکلات مناطق محروم توسط نهاد‌های متولی آبادانی و محرومیت زدایی همچون کمیته امداد و بنیاد مستضعفان در کشور و کلیه مراکز فعال در این حوزه بیان کرد.

معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری همچنین گفت: انتظار می‌رود این نمایشگاه یک بازارگاه داخلی برای عرضه فناوری برای محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در کشور باشد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار