فرمانده انتظامی خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری یادواره شهدای انتظامی استان خراسان رضوی در سال جاری

سردار «تقوی» گفت: از افتخارات فراجای خراسان رضوی تقدیم یک هزار و ۱۰۲ شهید است که سال گذشته اولین یادواره شهدای انتظامی استان با هدف تکریم ۵۷۰ شهید برگزار شد. براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، دومین یادواره شهدای انتظامی خراسان رضوی که زیر مجموعه کنگره ملی شهدای استان خراسان رضوی است به منظور گرامیداشت یاد و نام ۵۳۲ شهید دیگر انتظامی استان، در سال جاری برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۸۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱ - 16April 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به منظور افزایش تعاملات و ارتقای سطح همکاری‌ها، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز با حضور در ستاد فرماندهی انتظامی استان با سردار سرتیپ پاسدار «محمدکاظم تقوی» فرمانده انتظامی خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار تقوی در این دیدار با تأکید بر اینکه پلیس در کنار مردم بوده و خواهد بود، اظهار داشت: جامعه ایثارگری فراجای استان شامل یک هزار و ۱۰۲ شهید، ۲ هزار و سیصد جانباز و ۱۰۵ آزاده است.

این فرمانده ارشد انتظامی استان افزود: سال گذشته اولین یادواره شهدای انتظامی استان با هدف تکریم ۵۷۰ شهید برگزار شد. براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، دومین یادواره شهدای انتظامی خراسان رضوی که زیر مجموعه کنگره ملی شهدای استان خراسان رضوی است به منظور گرامیداشت یاد و نام ۵۳۲ شهید انتظامی استان در سال جاری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک توفیق الهی است و لذا حمایت از مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی وظیفه ذاتی و قطعی انتظامی استان است. امیدواریم در این عرصه بتوانیم نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

فرمانده ارشد انتظامی استان گفت: با توجه به عروج پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس در بستر زمان و از طرفی فراموش شدن خاطرات و رویدادهای مربوط به آن دوران پر افتخار، قطعاً در حوزه احصا خاطرات دفاع مقدس به مرور با چالش و مشکل مواجه خواهیم شد.

سردار تقوی با بیان اینکه نوع مأموریت‌های فراجا نسبت به سایر نیروهای مسلح متفاوت است، تصریح کرد: شهادت هنوز در فراجا تداوم دارد؛ بر همین اساس تلاش می‌کنیم سیاست‌های انتظامی استان متاثر از مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی باشد.

وی در ادامه فضای مجازی را یکی از مهمترین عرصه‌های فعالیت در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان دانست و بیان داشت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در عرصه فضای مجازی در اختیار اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و انتظامی استان قرار دارد که اگر این دو ظرفیت تلفیق شود شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه خواهیم بود.

سردار تقوی در پایان آمادگی انتظامی استان را برای اقدام در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح استان اعلام کرد.

برافراشته نگهداشتن پرچم جهاد و مقاومت رسالت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان 

سردار یوسفعلی‌زاده نیز در این دیدار ابراز داشت: تلاش‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان این است که پرچم جهاد و مقاومت برافراشته بماند.

وی با تأکید بر اینکه اعتقاد به فرهنگ جهاد و مقاومت، انسجام‌بخش فعالیت در این حوزه است، افزود: بحمدالله با مساعدت‌ها و پشتیبانی‌های نیروهای مسلح مستقر در استان، دستگاه‌های اجرایی و ساختارها و همچنین تشکل‌های مردم‌نهاد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جای‌جای استان خراسان رضوی جریان دارد که بسیار ارزشمند و تلاش‌های انجام گرفته قابل تقدیر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: فراجا یک تشکیلات پرمسئولیت و پرزحمت است که این مسئولیت‌ها و زحمات منجر به خدمت می‌شود و خدمت به مردم نیز نزد خداوند دارای اجر و پاداش است.

این مسئول ضمن قدردانی از مساعدت‌های فرماندهی انتظامی استان در راستای ترویج فرهنگ جهاد، مقاومت و شهادت، تأکید کرد: فعال‌تر شدن انتظامی استان در زمینه تدوین دانشنامه دفاع مقدس، موجب می‌شود تا به شخصیت‌های اثرگذار و عرصه‌های عملیاتی که فراجا در دوران دفاع مقدس در آن نقش‌ تعیین‌کننده‌ای داشته‌اند پرداخته شود.

یوسفعلی‌زاده در ادامه با بیان اینکه تعاملات بین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و فرماندهی انتظامی استان برقرار است و روز آمد می‌شود، خواستار ارتقای سطح تعاملات و همکاری‌ها شد.

وی در ادامه به تشریح حوزه‌های مأموریتی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در عرصه‌های احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تألیف کتاب، تدوین دانشنامه دفاع مقدس، احداث یادمان‌های شهدای گمنام، تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، فضای مجازی و گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها