نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری:

نگاه مؤمنانه و متحدانه نیاز ضروری جامعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین «نکونام» گفت: نگاه مؤمنانه، تکیه بر خدای تبارک و تعالی و نگاه متحدانه نیاز ضروری امروز جامعه است.
کد خبر: ۵۸۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰ - 11April 2023

به گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، ‌امروز (سه‌شنبه) محفل انس با قرآن به صورت مشترک با حضور فرماندهان، مسئولان و کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) و فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدعلی نکونام» نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در این مراسم با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و تقدیر از برگزار کنندگان این محفل قرآنی، به تشریح پیام‌های قرآنی از آیات کلام الله مجید در سوره مبارکه پرداخت.

امام جمعه شهرکرد گفت: اولین سخن در آیات تلاوت شده از سوره مبارکه بقره در این محفل این است که نگاه نیرو‌های مسلح را به این معنا توجه می‌دهد که قبل از آنکه به عِدّه و عُدّه دل ببندند، باید به نصرت الهی دل ببندند.

وی افزود: مسئله خیلی مهم‌تر این است که این نوع نگاه باید در عرصه‌های امتحان خودش را نشان دهد و همین که بگویید ایمان به نصرت خدا داریم، کافی نیست؛ بلکه باید در عرصه امتحان نشان دهید که در برابر خدا، نبی خدا و، ولی خدا سِلم دارید و مطیع امر پروردگار هستید.

نکونام با اشاره به شکست لشگر طالوت در برابر جالوت به خاطر عدم تبعیت از فرمان الهی، تصریح کرد: باید در شرایط سخت از آزمون سربلند بیرون آمد، عرصه‌های امتحان فراوان پیش می‌آید گاهی انسان مقابل امر شبهه قرار می‌گیرد و بر سر دوراهی تردید می‌کند کدام را انتخاب کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: نگاه مؤمنانه، تکیه بر خدای تبارک و تعالی و نگاه متحدانه نیاز ضروری امروز جامعه است و باید همین همدلی و نگاه متحدانه و شعائر اسلامی توسط شما‌ها تقویت شود، لازم است حضور اصلاح گرانه و تؤام با حساسیت و دغدغه وجود داشته باشد، زیرا مؤمن و مجاهد فی سبیل الله همواره با دغدغه در صحنه حاضر است.

وی اضافه کرد: مساجد از مصادیق مهم جهاد فی سبیل الله هستند که باید تقویت شده و به برکت حضور شما‌ها پررونق شوند وی شرکت در راهپیمایی‌ها، تقویت جبهه دینی برابر جبهه نفاق، حضور آگاهانه و بابصیرت و انتخاب درست در انتخابات‌ها را از دیگر مصادیق جهاد فی سبیل الله دانست و با اشاره به آیه شریفه «ربنا افرغ علینا صبرا و ثبت اقدامنا وانصرنا علی القوم الکافرین» گفت: باید مدام پیام این آیه قرآنی را مدنظر داشته باشیم.

نکونام در پایان بار دیگر از برگزار کنندگان محفل نورانی انس با قرآن کریم در فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) و فرماندهی نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری تشکر کرد.

‌تلاوت آیاتی از کلام الله مجید با حضور قاریان ممتاز استانی، کشور، مداحی و مرثیه‌سرایی در سوگ شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) از دیگر برنامه‌های این محفل قرآنی بود که صبح امروز همزمان با بیستم رمضان المبارک در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار