معاون هنری سینمایی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خودباوری را در بین جوانان و نوجوانان رشد می‌دهد

«مرادی» گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند خودباوری را در بین جوانان و نوجوانان رشد دهد و هویت بخشی کند لذا ما باید شهدا را به شکل‌های نو، زیبا در قالب‌های ادبی، هنری و مستند معرفی کنیم.
کد خبر: ۵۸۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲ - 30March 2023

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  خودباوری را در بین جوان و نوجوان رشد می‌دهد

«محسن مرادی» معاون هنری سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، با بیان اینکه شهدا چراغ راه ما هستند، اظهار داشت: از اهمیت پرداختن به سیره و دیدگاه‌های شهدا همین بس که امام خمینی(ره) در جمع علما می‌فرماید: «50 سال عبادت کردید، خدا قبول  کند یکبار هم وصیت‌نامه شهدا را بخوانید و با تامل بنگرید.» از این فرمایش امام(ره) پی می‌بریم که وصیت‌نامه شهدا به عنوان یک چراغ هدایت در هر زمانی می‌تواند راهنما باشد.

 وی با استناد به این سخن از مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرمودند:« زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، افزود: اینگونه بیانات می‌تواند برای کسی که در واقع تولید کننده و کارگردان آثارمرتبط به شهدا است، ایجاد انگیزه کند.

 مرادی با اشاره به برنامه «سند افتخار»( مصاحبه با مادران شهدا) که از تولیدات وی است و در شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه افلاک پخش می‌شود، تصریح کرد: بنده تاثیر ارادت به شهدا را در زندگی خود دیده ام و خیلی وقت‌ها با توسل به شهدا موانع سد راهم برداشته شده‌اند.

معاون هنری سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند بدنه جامعه را واکسینه کند وخود باوری  را در بین جوان و نوجوان رشد دهد و هویت بخشی کند لذا ما باید شهدا را به شکل های نو، زیبا در قالب‌های ادبی، هنری و مستند معرفی کنیم.

  وی با  بیان اینکه شهدا نیز انسان‌هایی بوده اند با خواسته‌ها و نیازهای معمولی، ولی  سبک زندگی و نوع نگاه آنها به مسائل آنها را به این جایگاه رسانده است، افزود: در مستنداتی که از زندگی و خاطرات شهدا تولید می‌شود، شهید را خیلی دست نیافتنی نکنیم و سعی کنیم حس همزاد پنداری به وجود آید؛ شهدا هم در کنار مردم عادی بوده اند ولی با  ویژگی های خاصی و توجه بیشتر به معنویات و کم رغبتی به مسائل زود گذر دنیوی.

 مرادی گفت: وقتی زندگی شهدا را مرور می‌کنیم، سبک زندگی آنها  سرشار از نوع دوستی، احترام به والدین، انجام واجبات و ترک محرمات  ولایت پذیری و... اگر شهدا را آنگونه که هستند معرفی کنیم و هویت سازی کنیم دیگر نگران این نیستیم که دشمن چه برنامه‌هایی برالی تغییر هویت فرزندان این آب و خاک دارد. چرا که جوانان و نوجوانان نیازمند معرفی الگوهای تربیتی هستند و چه الگویی بهتر از شهدا.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار