یادداشت/ فاطمه کیایی

راز موفقیت سربازان گمنام امام زمان (عج) در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی

سربازان گمنام امام زمان (عج) در طول چهار دهه از گذشت انقلاب اسلامی در مسیر حفظ امنیت و آرامش کشور شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده‌اند.
کد خبر: ۵۷۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶ - 12March 2023

راز موفقیت سربازان گمنام امام زمان (عج) در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامیگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ سیده فاطمه سادات کیایی؛ نامشان را گذاشته‌اند سربازان گمنام امام زمان (عج)؛ جان بر کفانی که در عصر غیبت عهده دار مسوولیت خطیر برقراری نظم و امنیت در کشور هستند و به عنوان ماموران مخفی و اطلاعاتی برای برقراری آرامش تلاش می‌کنند.

بخش عمده کار نیرو‌های اطلاعاتی وزارت اطلاعات به صورت مخفی و پنهانی انجام می‌شود و از این رو آنان را گمنام می‌نامند. بازوی اصلی وزارت اطلاعات در انجام عملیات‌های سازمانی و مسوولیت‌های اطلاعاتی همین نیرو‌هایی هستند که اغلب با اسامی مستعار و مخفیانه کار می‌کنند و از این رو اقدامات آنان را حساس و پر مخاطره می‌کند.

شاید بتوان گفت نیرو‌های اطلاعاتی ایران یکی از قدرتمندترین عناصر امنیتی مخفی هستند که در برهه‌های زمانی مختلف و با وجود هجمه‌های بی‌پایان دشمنان توانسته‌اند با همکاری دیگر نیرو‌های نظامی کشور، ثبات و آرامش را به مردم هدیه کنند. خنثی‌سازی عملیات‌های تروریستی و امنیتی، دستگیری عوامل ترور و نتیجتا ایجاد نظم و آرامش در مقاطع حساس به واسطه اقدامات به موقع نیرو‌های اطلاعاتی بوده است. سربازان گمنام امام زمان (عج) در طول دهه‌های پر فراز و نشیب عمر انقلاب اسلامی با تقدیم جان خود، شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم اسلام و ایران کرده‌اند.

پس از انقلاب اسلامی و با گسترده‌تر شدن کار اطلاعاتی به واسطه وجود عناصر ضد انقلاب و گروهک‌هایی که در هر فرصتی دست به خرابکاری‌هایی می‌زدند، ساختار اطلاعاتی امنیتی در نهاد‌ها و مراکزی چون دفتر نخست وزیری و کمیته‌های انقلاب اسلامی تشکیل شد، اما لزوم راه اندازی یک سیستم اطلاعاتی مجزا منجر به لایحه تشکیل وزارت اطلاعات در سال ۱۳۶۲ توسط دولت میرحسین موسوی، نخست وزیر وقت ایران شد. وی این لایحه را تهیه کرد و مورد تصویب مجلس قرار گرفت. حجت الاسلام والمسلمین «محمد محمدی ری شهری» نیز به عنوان اولین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی تصدی این وزارتخانه را برعهده گرفت.

اصلی‌ترین عنصری که سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیرو‌های اطلاعاتی را به سمت موفقیت سوق می‌دهد ایمان است. رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص فرموده‌اند «بالاتر از وطن پرستی و علاقه به سرنوشت ملت برای شما (عناصر اطلاعاتی)، ایمان دینی و ایمان به غیب و کار برای خداست». بی شک آنچه در دل خطر‌ها و روز‌های سخت انسان را به انجام مسوولیت خود ثابت قدم نگاه می‌دارد اخلاص و ایمان در کار است.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار