استاندار کرمان:

جمع‌آوری خاطرات رزمندگان و شهدا در ادارات با جدیت پیگیری شود

«فداکار» با بیان اینکه خاطرات شهدا، جانبازان و ایثارگران در ادارات مختلف عمدتاً جمع‌آوری شده است، گفت: اگر در اداره‌ای این کار انجام نشده در اولویت دستگاه قرار بگیرد و دستگاه‌هایی که کار جمع‌آوری خاطرات را انجام داده‌اند باید به سمت چاپ کتاب و این خاطرات بروند.
کد خبر: ۵۷۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳ - 05March 2023

جمع‌آوری خاطرات رزمندگان و شهدا در ادارات با جدیت پیگیری شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «محمدمهدی فداکار» استاندار کرمان امروز در جلسه مشترک شورای هماهنگی دفاع مقدس و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان با بیان اینکه همه دستگاه‌های استان موظفند حداقل یک درصد از اعتبارات خود را برای توسعه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ساماندهی ایثارگران اختصاص دهند، اظهار داشت: این موضوع قانون است که همه دستگاه‌ها باید به آن عمل کرده و تشریفات قانونی آن را نیز انجام دهند.

وی در خصوص انتشار کتاب‌های خاطرات ایثار و شهادت با بیان اینکه نهادهای کرمان می‌توانند بخشی از اعتبارات خود را به این موضوع اختصاص دهند، افزود: خاطرات شهدا، جانبازان و ایثارگران در ادارات مختلف عمدتاً جمع‌آوری شده و اگر در اداره‌ای این کار انجام نشده در اولویت دستگاه قرار بگیرد تا خاطرات جمع‌آوری شود.

فداکار اظهار کرد: دستگاه‌هایی که کار جمع‌آوری خاطرات را انجام داده‌اند و اعتبارات لازم را نیز دارند باید به سمت چاپ کتاب و این خاطرات بروند، همچنین بعضی از برنامه‌ها نیز مناسبتی است مانند هفته دفاع مقدس، روز شهید و ... که می‌توانند برنامه‌هایی را انجام دهند.

دستگاه‌ها چاپ کتاب در حوزه ایثار و شهادت و شهدا را در دستور کار خود قرار دهند

سرهنگ «محمود مهدوی‌فرد» مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم در نظر گرفتن اعتباراتی برای چاپ حداقل یک کتاب در خصوص شهدای هر دستگاه اظهار داشت: درخواست داریم دستگاه‌ها چاپ کتاب در حوزه ایثار و شهادت و شهدا را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه در اداراتی که مصاحبه با جانبازان، رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدای آن اداره انجام نشده باید پیگیری شود، اظهار کرد: ثبت برنامه‌های ملی ادارات و نهادها در سامانه الکترونیکی برنامه‌های دفاع مقدس نیز از موضوعاتی است که تاکنون بسیار بر آن تأکید شده و در این ارتباط استان کرمان تا به این لحظه رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تشریح کرد: تاکنون ۱۱۲ دستگاه استان در این سامانه شرکت فعال داشتند که دانشگاه پیام نور، هلال احمر، بنیاد شهید و امور ایثارگران، قرارگاه جنوب شرق ارتش، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، بعضی از فرمانداری‌های شهرستان‌ها، دانشگاه‌ها و انتظامی استان، سازمان بسیج مستضعفان، آموزش و پرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان از مجموعه‌های فعال در ثبت گزارش‌های خود در سامانه الکترونیکی برنامه‌های دفاع مقدس هستند.

مهدوی فرد در پایان همچنین برای تشکیل کمیته نشر در خصوص انتشار کتاب در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ آثار کرمان اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار