ما متحدیم/ معاون هماهنگ‌کننده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

برگزاری اولین یادواره شهید خرازی بعد از دفاع مقدس در شهرک دارخوین

سرهنگ «امینی‌هرندی» از برگزاری اولین یادواره شهید خرازی بعد از دفاع مقدس در شهرک دارخوین خبر داد.
کد خبر: ۵۷۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵ - 23February 2023

برگزاری اولین یادواره شهید خرازی بعد از دفاع مقدس در شهرک دارخوینسرهنگ «حسن امینی‌هرندی» معاون هماهنگ‌کننده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) در خصوص برگزاری اولین یادواره شهید خرازی در شهرک دارخوین در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اصفهان، اظهار داشت: شهرک دارخوين روزگار آغازین جنگ، خط مقدم حماسه و قرارگاه و میعادگاه عاشقان و رزمندگان لشکر مقدس ۱۴ امام حسین (ع) در طول دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اينکه در آستانه شهادت حاج «حسين خرازی» فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) قرار داريم ۱۸ اتوبوس از رزمندگان غیور و دلاورمرد دفاع مقدس لشکر مقدس ۱۴ امام حسین (ع) استان اصفهان عازم شهرک دارخوين می‌شوند، عنوان کرد: اهمیت این مکان به دلیل این است که عمر بسیاری از رزمندگان اصفهانی در اینجا سپری شده و گوشه گوشه این شهرک تداعی کننده خاطرات زیادی از رزمندگان و شهداست.

معاون هماهنگ‌کننده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) در خصوص برنامه‌هايی که در اين سفر معنويی انجام می‌گيرد، افزود: همه رزمندگانی که از اصفهان اعزام می‌شدند و در لشکر ۱۴ امام حسین (ع) حضور داشتند در این شهرک قدم نهاده و در مسجد ۱۴ معصوم (ع) نماز اقامه کرده‌اند، لذا مراسم خاطره‌گویی و اجرای دعای کمیل به یاد همه رزمندگان در این شهرک از برنامه‌های اين سفر است.

سرهنگ امينی ادامه داد: از ديگر برنامه‌ها (‌ جمعه) ۵ اسفند برگزاری یادواره شهید خرازی بعد از دفاع مقدس در شهرک دارخوین و افتتاح پروژه مجموعه فرهنگی شهید خرازی با همکاری سازمان انرژی اتمی است.

وی با اشاره به اينکه محفل خاطره یادبود شهید حاج حسین خرازی فرمانده لشکر ۱۴ مقدس امام حسین (ع)  و رونمایی از مستند شهید خرازی کاری از حوزه هنری استان اصفهان در شهرک دارخوین از ديگر برنامه‌ها است، اضافه کرد: (شنبه) ۶ اسفند بازدید و برگزاری محفل خاطره‌گویی عملیات کربلای ۳ (فاتحان اسکله الامیه) که در منطقه عملیاتی اروند انجام خواهد گرفت.

معاون هماهنگ‌کننده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) با بيان اينکه اينکه عملیات کربلای ۳ یکی از عملیات‌های موفق ایران در جنگ ایران و عراق بود که در ۱۱ شهریور ۱۳۶۵ آغاز شد و دو روز به طول کشید. این عملیات با فرماندهی سپاه پاسداران، در منطقه جنوب شرقی راس‌البیشه، در شمال غربی خلیج فارس با هدف انهدام سکوهای نفتی البکر و الامیه و کاهش توان اقتصادی و نظامی عراق انجام شد، تصريح کرد: اجرای این عملیات به لشکر امام حسین (ع) و دو گردان یونس و امام رضا(ع) سپرده شد. لذا رزمندگان غیور و دلاورمرد دفاع مقدس لشکر مقدس ۱۴ امام حسین (ع) استان اصفهان با حضور خود در اين مکان  و با خاطره‌گويی ياد شهدا و همرزمان خود را زنده نگه‌ می‌دارند.

سرهنگ امينی هدف از برگزاری این یادواره را تجدید پیمان با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدا در آستانه شهادت حاج حسين خرازی دانست و مطرح کرد: در اين سفر معنويی تعدادی از نیروهای نسل جوان لشکر مقدس ۱۴امام حسین (ع) حضور دارند و در کنار رزمندگان لشکر مقدس ۱۴ امام حسین (ع) انتقال ارزش‌ها صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص افتتاح پروژه مجموعه فرهنگی شهيد خرازی که به وسعت ۱۴ هکتار است، خاطرنشان کرد: لازم بود تا شهرک دارخوین که سبک زندگی، سیره شهدا و منش آنها در آن شکل گرفته است برای میزبانی از زائرین راهیان نور به عنوان یکی از یادمان‌ها آماده سازی شود، با افتتاح اين پروژه با اين وسعت ميسر شد.

انتهای پيام/

نظر شما
پربیننده ها