۴۴ سال افتخار/ جانشین سازمان بسیج مستضعفین:

اداره کشور نیازمند کارآمدی و جهاد تبیین است

سردار قریشی گفت: در شرایط کنونی برای جلب رضایتمندی مردم باید دو اصل کارآمدی و بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی و جهاد تبیین بعنوان دو اصل مهم مورد توجه همه مردم و مسوولان باشد.
کد خبر: ۵۷۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲ - 09February 2023

اداره کشور نیازمند کارآمدی و جهاد تبیین استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، سردار «سید قاسم قریشی» جانشین سازمان بسیج مستضعفین در همایش جهاد تبیین که به مناسبت دهه فجر و به همت سازمان بسیج ادارات استان قم در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به قرارگیری انقلاب اسلامی در دهه پنجم پیروزی خود، اظهار داشت: آرمان‌ها و ارزش‌هایی که انبیا و اولیای الهی بدنبال آن بودند با پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد.

وی اهمیت مسأله جهاد تبیین را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی ملت ایران شیرینی‌هایی ناشی از غلبه بر دشمنان چشیده و گاهی هم کام آن بخاطر توطئه‌های دشمنان تلخ شده، اما آنچه مجامع و کشور‌های جهان بر آن اتفاق نظر دارند، غلبه گفتمان انقلاب اسلامی بر ۲ گفتمان کمونیستی و لیبرالیسم غالب بر جهان معاصر بود.

سردار قریشی اظهار داشت: تا قبل از انقلاب اسلامی همه کشور‌ها یا بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم تحت تاثیر گفتمان‌های غرب و شرق بودند و علاوه بر دو بلوک قدرتمند آن دوران با سیاست قیمومیت و تقسیم بندی ملت‌های جهان بین خودشان، عملا کنترل جهان را در اختیار داشتند. جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه قبل از انقلاب تصور حکمرانی داخلی بدون اتکا به یکی از دو بلوک غرب و شرق امکانپذیر نبود، اظهار داشت: گفتمان انقلاب اسلامی در چنین شرایطی علم استقلال خواهی را بلند کرد و از دو گفتمان مسلط جهان در آن آن دوران عبور کرد که این اولین ضربه مهلک انقلاب اسلامی به هژمونی‌های قالب بود.

وی با بیان اینکه سقوط رژیم پهلوی را اولین تکانه و ضربه گفتمان امام راحل در داخل کشور بود، ابراز داشت: اعترافات و خاطرات سران، نزدیکان و دربار رژیم پهلوی به وضوح حاکی از این است که این رژیم کاملا با اتکا به انگلیس روی کار آمد و محمدرضا شاه بدون هماهنگی با انگلیس و آمریکا نمی‌توانست تصمیم مستقلی بگیرد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دشمن تصور می‌کرد با فشار‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی، جمهوری اسلامی را در کوتاه مدت وادار به تسلیم و در نهایت سقوط می‌کند، گفت: به اعتراف برخی از مسوولان و فرماندهان ارشد امریکایی، مشکل آمریکا با ایران مسأله هسته‌ای نیست، مشکل آمریکا با ایران در این است که ایران بدون اتکا به آمریکا توانسته قدرت اول منطقه و الگو در بین سایر کشور‌های تبدیل شود.

وی ابراز داشت: قبل از انقلاب ۱۴ هزار پزشک در ایران وجود داشت که بیش از نیمی از آن‌ها دانشجویان پزشکی از کشور‌های دیگر بودند و ایران در این حوزه با یک معضل کلان روبه رو بودند و فقط ۳۷ درصد شهر‌های کشور دارای درمانگاه داشتند و ۲۵ درصد دارو‌های پیش پا افتاده در کشور تولید می‌شد و امید به زندگی ۴۷ سال و مرگ و میر کودکان بسیار بالا بود. وی افزود: هم اکنون ۹۷ درصد شهر‌ها دارای بیمارستان و ۹۷ درصد دارو‌ها در داخل کشور تولید می‌شود و امید زندگی به ۷۶ سال رسیده و ایران هم اکنون در جراحی قلب، چشم پزشکی، پیوند اعضاء، مغز جزو کشور‌های برتر جهان است.

سردار قریشی ادامه داد: ایران همچنین در جهش و رشد علمی، ساخت سد، سلول‌های بنیادی، هوش مصنوعی، تانک، شناور، پهپاد، پتروشیمی، پل‌سازی، هوا و فضا، هسته ای، موشکی وغیره در حالی در دوران قبل از انقلاب حرفی برای گفتن نداشت که امروز در این صنایع سرآمد و جزو کشور‌های برتر جهانی است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اینکه دوران قبل انقلاب فقط ۱۹ سد در کشور وجود داشت، تاکید کرد: بعد از انقلاب ۴۱۹ سد با توان مهندسان داخلی احداث شده است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب حدود ۶۰ هزار مستشار نظامی آمریکایی نظام تصمیم‌سازی رژیم پهلوی را در اختیار داشتند، اضافه کرد: رژیم پهلوی‌و فرماندهان آن بدون اجازه این مستشاران حق دخل و تصرف در توان نظامی و تجهیزات آن را نداشتند.

وی با اشاره به قرارگیری ایران در بین ۱۰ کشور برتر از نظر توان ساخت تجهیزات نظامی از قبیل تانک، موشک، پهپاد، شناور، اژدر است، یادآور شد: طی ۴۰۰ سال گذشته در هیچ سلسله پادشاهی موردی وجود ندارد که بخشی از خاک و تمامیت اراضی آن به بیگانگان داده نشود، گفت: کوه‌های آرارات، کشور بحرین، دشت فیروزه، اروند رود، اراضی اطراف دریاچه هامون وغیره همه در دوران پهلوی از خاک ایران جدا شده است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی برغم اینکه کشور‌های قدرتمند بیشترین حمایت و ارسال تجهیزات را به عراق می‌داد و علاوه بر آن تحریم‌های ظالمانه نیز مشکلاتی برای کشور به وجود آورده بود حتی یک وجب نیز خاک ایران را به دشمنان نداد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها