معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی تأکید کرد؛

تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام تا سوم خرداد

خدایی گفت: در ۳۳ نقطه از استان خراسان رضوی یادمان‌های شهدای گمنام در دست احداث است که باید حداکثر تا سوم خرداد سال ۱۴۰۲ این یادمان‌ها تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۵۷۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸ - 30January 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جلسه هماهنگی احداث یادمان‌های شهدای گمنام و کمیته عمرانی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به ریاست «جواد خدایی» معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و شهرداران مناطق دوازده‌گانه مشهد، نمایندگان یادمان‌های شهدای گمنام شهر مشهد و همچنین فرمانداران و نمایندگان هیئت امنای یادمان شهدای گمنام در شهرستان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس در سالن شهید باهنر برگزار شد.

خدایی در این نشست اظهار داشت: رسالت ما در خصوص احداث زیارتگاه و یادمان شهدای گمنام که امام خمینی(ره) از شهدا به‌عنوان اهل یقین نام می‌برند بسیار سنگین است. این فرصت یک توفیق الهی است که باید آن را مغتنم بشماریم.

وی افزود: در ۷۷ نقطه از استان که طی سال‌های گذشته یادمان‌های شهدای گمنام احداث شده باید دستورالعمل بهره‌بردای از از این یادمان‌ها که در آن روند نگهداری تا برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی مورد توجه قرار گرفته به فرمانداران به‌عنوان روسای هیئت امنای شهدای گمنام ابلاغ تا براساس آن اقدام کنند.

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه نقش‌آفرینی خادم‌الشهدا که در برخی یادمان‌های شهدای گمنام استان بسیار اثرگذار بوده و باید در سایر نقاط الگو برداری شود، افزود: در مورد یادمان‌های نیمه تمام شهدای گمنام و نقاطی که فاقد یادمان هستند پیگیری‌ها انجام شده لذا باید براساس زمانبندی فرمانداران با تعامل سازنده نسبت به تکمیل این یادمان‌ها تلاش کنند.

خدایی خاطرنشان کرد: در ۳۳ نقطه از استان یادمان‌های شهدای گمنام در دست احداث است که باید حداکثر تا سوم خرداد این یادمان‌ها تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: در ۱۹ نقطه‌ای که شهدای گمنام به خاک سپرده شدند و برای احداث یادمان هنوز اقدامی صورت نگرفته باید عملیات اجرایی در سه مرحله پیگیری شود که شامل ارائه و تصویب طرح یادمان شهدای گمنام، تا بیستم اسفند، اجرای مرحله سفت‌کاری و سازه تا پایان خرداد ۱۴۰۲ و تکمیل و بهره‌برداری از یادمان‌ها تا هفته دولت همان سال انجام شود.

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: لازمه آن که تا هفته دولت سال آینده نقطه‌ای از استان که میزبان شهدای گمنام هستند فاقد یادمان نباشد پیگیری جدی هیئت امنای شهدای گمنام و ارائه گزارش پیشرفت کار به صورت هفتگی است.

این مسئول یادآور شد: در طراحی یادمان شهدای گمنام گوهسنگی از این حیث که نماد یادمان‌های شهدای گمنام استان است باید دقت نظر بیشتری داشت اما نباید این حساسیت‌ها ۲۰ سال به طول بینجامد و کار معطل بماند لذا با پیگیر مجدانه باید یادمان در خور شأنی احداث و به بهره‌برداری برسد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها