نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی:

مردم نقش به‌سزایی در مقابله با توطئه‌های دشمن ایفا کردند

«آقازاده» گفت: مردم با حضور در صحنه‌های مختلف برای مقابله با توطئه‌های دشمن نقش‌آفرین بودند که نشان‌دهنده نقش مهم و ظرفیت‌های مردمی است.
کد خبر: ۵۶۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸ - 14January 2023

مردم نقش به‌سزایی در مقابله با توطئه‌های دشمن ایفا کردندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «سید علی آقازاده» نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست خبری با بانوان بسیج رسانه استان گیلان در سالن اقشار و متخصصین بسیج ضمن قدردانی از زحمات اصحاب رسانه استان در انعکاس اخبار با احساس مسئولیت انقلابی، اظهار داشت: گیلان از یک موقعیت جغرافیایی راهبردی برای جمهوری اسلامی برخوردار است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گیلان در برخورداری از نیروی انسانی باسواد، علمی و فرهیخته، تصریح کرد: استان گیلان این پتانسیل را دارد که نیروی علمی فراوانی را پرورش و در اختیار جامعه اسلامی قرار دهد به‌گونه‌ای که در توسعه استان نیز تاثیرگذار باشند.

آقازاده با بیان اینکه گیلان حدود ۴۰ درصد برنج کشور را تامین می‌کند افزود: حوزه کشاورزی با توجه به تدابیر رهبری و مصالح کشور و گیلان باید در اولویت توسعه قرار گیرد و ملزومات این توسعه از جمله تامین منابع آبی، لایروبی‌ها، مکانیزه کشاورزی، فرآوری‌ها و بازرگانی برنج دنبال شود.

وی با اشاره به ضرورت رفع نیاز‌های ضروری کشاورزان ابراز داشت: حوزه کشاورزی و گردشگری گیلان با عقب ماندگی‌های فراوان مواجه بوده و لازم است توجه بیشتری به ظرفیت‌های موجود در این عرصه شود و در عین حال از ظرفیت ورود و اسکان گردشگران در استان استفاده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، صنعت گردشگری گیلان را با توجه به مزیت‌های گردشگری استان فرصت گرانبهایی برای توسعه تلقی کرد و افزود: در بخش صنعت نیز با توجه به وجود نیرو‌های توانمند باید برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه نساجی و تلاش برای حفظ محیط زیست استان گفت: آشنایی اصحاب رسانه با ظرفیت‌های مختلف استان و تلاش در جهت انعکاس مسائل راهبردی، انعکاس فرصت‌ها و چالش‌های جامعه و کمک به مسئولان اجرایی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم دیگر تحمل رانت‌خواری، باندبازی و فساد را ندارند افزود: امروز مردم انتظار مدیریت انقلابی دارند از این‌رو اجازه مدیریت منفعل و منفعت‌طلب به کسی نخواهیم داد.

وی بیان کرد: مردم با حضور در صحنه‌های مختلف برای مقابله با توطئه‌های دشمن نقش‌آفرین بودند که نشان‌دهنده نقش مهم و ظرفیت‌های مردمی است و این مردم شایسته تکریم هستند و باید در جهت رفاه و آسایش آنان گام برداشته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تلاش‌های این کمیسیون در پشتیبانی از اقشار جامعه و دفاع از منافع مردم، بیان کرد: با توجه به مشکلات و دغدغه‌های اصحاب رسانه لذا فعالیت و حضور خبرنگاران در رده‌های بسیج و گروه‌های جهادی فرهنگی در راستای پیگیری مطالبات آن‌ها باید سازماندهی شود.

آقازاده مشکلات ساخت‌وساز‌های خلاف و خانه‌های نسقی رشت را یکی از بزرگترین مشکلات این شهر عنوان کرد و متذکر شد: بسیاری از این خانه‌ها به‌صورت غیرفنی و با مفاسد ساخته شده‌اند تا جایی‌که یک زلزله چند ریشتری می‌تواند انبوهی از مشکلات را برای رشت به‌دنبال داشته باشد و به تمام این خانه‌ها آسیب بزند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها