نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

همسران و مادران شهدا در دوران دفاع مقدس به حضرت ام‌البنین (س) اقتدا کردند

حجت‌الاسلام «نکونام» گفت: ۱۶ دی ماه به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا انتخاب شده است چراکه این افراد در دوران دفاع مقدس به حضرت ام‌البنین (س) اقتدا کردند و همانند ایشان با صبر و بصیرت بالا در مقابله با دشمن به یاری فرزندان و همسران خود پرداختند.
کد خبر: ۵۶۵۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹ - 06January 2023

همسران و مادران شهدا در دوران دفاع مقدس به حضرت ام‌البنین (س) اقتدا کردندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدعلی نکونام» نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، اظهار داشت: دشمنان با راه‌اندازی یک رسانه استکباری و امپراطوری رسانه‌ای به گمراه ساختن مردم سایر جوامع مشغول هستند، استکبار جهانی قصد دارد با تحت تاثیر قرار دادن بشریت و منحرف کردن آن‌ها بر ظلم و ستم خود استوار بماند و به غارت ثروت‌های سایر کشور‌ها بپردازد.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به وفات حضرت ام‌البنین (س)، افزود: ایشان نماد یک مادر صبور، با بصیرت و، ولی محور هستند و به همین جهت الگویی مناسب برای تمامی جامعه اعم از زن و مرد به شمار می‌آید، درواقع بصیرت و صبر این بانوی گرانقدر بسیار بالنده است و باید سرمشق دیگران قرار بگیرد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: امروز همچنین به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نیز انتخاب شده است چراکه این افراد در دوران دفاع مقدس به حضرت ام‌البنین (س) اقتدا کردند و همانند ایشان با صبر و بصیرت بالا در مقابله با دشمن به یاری فرزندان و همسران خود پرداختند.

نکونام با بیان اینکه زنان ایرانی در دوران رژیم پهلوی در برابر قانون کشف حجاب رضاشاه ایستادگی کردند، عنوان کرد: این رژیم تمام تلاش خود را به کار گرفت تا حجاب و چادر را از زنان ایرانی بگیرد و رضاشاه برای دستیابی به این هدف زنان نزیک خود را بدون حجاب به حرم حضرت معصومه (س) فرستاد، اما شیخ محمدتقی بافقی به شدت به این امر اعتراض کرد که توسط رضاشاه مورد شکنجه قرار داد و پس از آن نیز تبعید شد، اما با تمام این اتفاقات زنان محکم و استوار ایستادگی کرده و حجاب خود را حفظ کردند، چنین زنانی مایه افتخار هستند.

وی اضافه کرد: ۱۶ دی ماه که سالگرد شهادت سید حسن علم الهدی و همرزمان او در هویزه است با نام روز شهدای دانشجو نیز نامگذاری شده است، این شهید گرانقدر دارای شخصیتی مانوس با قرآن کریم، متدین و مقاوم بود که همواره به قدرت ایمان اتکا داشت، دانشجویان امروز نیز نباید اجازه دهند راه این شهدا از بین برود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در تاریخ ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶ مردم قم در اعتراض به مطلب توهین‌آمیزی که در روزنامه اطلاعات برعلیه امام خمینی (ره) منتشر شد دست به قیام زدند و همین اقدام سرآغاز انقلاب اسلامی شد.

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار