جان فدا/ یادداشت/ فرشته افشردی

جبهه اسلامی مقاومت، عامل اتحاد مسلمانان

علاوه بر آنکه مقاومت باعث پیروزی نیرو‌های به ظاهر کم و ضعیف مسلمان می‌شود، باعث اتحاد مسلمانان با یکدیگر نیز می‌شود.
کد خبر: ۵۶۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۷ - 05January 2023

مقاومت باعث اتحاد مسلمانان یا یکدیگر می‌شودگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس _ فرشته افشردی؛ با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی که پس از شهادت سردار سلیمانی، این شهید عزیز را چهره مقاومت در عرصه بین‌المللی اعلام کردند، همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی، «روز جهانی مقاومت» در تقویم و تاریخ ثبت شد.

«مقاومت اسلامی» اصطلاحی در ادبیات سیاسی مسلمانان است که برای ایستادگی در برابر دشمن به‌کار برده می‌شود و همچنین قرآن کریم، در آیات متعددی «مقاومت» را به مسلمانان توصیه کرده است و آن را تنها راه پیروزی حق بر باطل می‌داند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اظهارات خود در مورد تأکید بر مقاومت در آیات قرآن فرمودند: «خداوند متعال در آیات مکرر قرآن این وعده را داده است که اهل حق و طرفداران حق پیروز نهایی‌اند. ممکن است قربانی بدهند، اما در نهایت شکست نمی‌خورند. پیروز این صحنه، آن‌ها هستند... آن‌ها خیال می‌کنند دارند زمینه‌سازی می‎کنند. آن‌ها برای جبهه حق و مقاومت توطئه درست می‌کنند، اما نمی‌دانند طبق طبیعت و سنت الهی، توطئه دارد علیه خود آن‌ها چیده می‌شود...»

زمانی که دشمن حمله می‌کند، اگر طرف مقابل از خود مقاومت نشان دهد، در نهایت دشمن مجبور می‌شود برای حفظ وجهه سیاسی خود، عقب نشینی کند و این یک بُرد برای طرف مقابل محسوب می‌شود. در مثال‌هایی برای مقاومت اسلامی، می‌توان به مقاومت مردم خرمشهر، آبادان، هویزه و... در دوران دفاع مقدس، مقاومت مردم لبنان در جنگ ۳۳ روزه و انتفاضه مردم فلسطین اشاره کرد.

در بخشی از تفسیر آیه ۶۰ سوره روم «فاصبر إن وعدالله حق و لایستخفنک الذین لایوقنون/ پس صبر پیشه کن که همانا خداوند (در مورد نصرت تو) حق است و کسانی که (به راه حق) یقین ندارند، تو را به سبک سری وادار نکنند» در تفسیر نور که به قلم حجت‌الاسلام محسن قرائتی نوشته شده، آمده است: «ایمان به وعده‌های الهی، عامل صبوری است».

ما باید صبور باشیم تا به وعده‌هایی که خداوند داده است، دست یابیم. علاوه بر آنکه تقوای الهی، پایداری و مقاومت باعث پیروزی نیرو‌های به‌ظاهر قلیل و ضعیف مسلمان و ایجاد اتحاد آنها با یکدیگر نیز می‌شود.

آنجا که ملت مسلمانی برای حمایت از مسلمان مورد ظلم قرار گرفته در کمترین کار، راهپیمایی به راه می‌اندازد و به سفارتخانه آن کشور متجاوز می‌رود و علیه آن شعار سرمی‌دهد یا در فضای مجازی به حمایت از آن ملت مظلوم می‌پردازد، یا آنجا که به آن ملت مورد ظلم واقع شده کمک‌های مشورتی می‌دهد، نیرو اعزام می‌کند و یا کمک‌های غذایی و دارویی و گرمایشی یا سرمایشی می‌فرستد و با این کار دعوت به پایداری و مقاومت می‌کند، مواردی از این قبیل است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار