جان فدا/ استاد حوزه:

امیدواریم منش و رفتار شهید سلیمانی پیشه کردار و رفتار ما شود

حجت‌الاسلام «‌الیاسی» گفت: امیدواریم که منش و رفتار شهید حاج قاسم سلیمانی ‌پیشه کردار و رفتار ما شود.
کد خبر: ۵۶۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷ - 31December 2022

امیدواریم منش و رفتار شهید سلیمانی پیشه کردار و رفتار ما شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، حجت الاسلام «هادی الیاسی» از اساتید حوزه علمیه قم عصر امروز در جمع زائران مزار سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی واقع در گلزار شهدای بین المللی کرمان اظهار داشت: در این ایام مردم از دور و نزدیک می‌آیند برای زیارت تا نشان دهند که ادامه دهنده راه شهید سلیمانی خواهند بود و امیدواریم که منش و رفتار شهید سلیمانی هم پیشه کردار و رفتار ما شود.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه حاج قاسم معتقد به رزق بودن شهادت بود، بیان داشت: جمله معروف حاج قاسم فرموده‌اند که برای شهید شدن باید در دنیاهم شهید زندگی کرد، چون عاقبت خودش را‌ در بهشت می‌بیند.

وی با اشاره به حدیثی از ائمه اطهار (ع) گفت: آدمی باید ۴ ویژگی باید داشته باشد تا در نزد خداوند و بندگانش محبوب شود. اول، از حرام چشم پوشی کرد، دوم، بکوشید برای عبادت، سوم اهل عفاف باشیم چرا که حجاب تجلی گاه یک شخص است و چهارم، یک راه و هدف مشخص را پیشه کنید.

الیاسی به یکی از سیره‌های شهید سلیمانی و بعد معنویت گرایی ایشان اشاره کردو اضافه کرد: مداومت ایشان در انجام مستحبات در کنار فرائض خیلی خاص بود چراکه اعتقاد داشتن که فرائض از واجبات است که با آن خداوند به بنده نگاه می‌کند، ولی مستحبات عملی را انجام می‌دهیم که در نگاه خداوند قرار بگیریم و آن کار کاملا دلی است.

وی با بیان اینکه منشا تمام این کمالات سردار دل‌ها بیداریشان در سحر‌ها بود، ادامه داد: ایشان متشرع و دیندار بودند همانطور که حضرت علی (ع) هم به این عمل تاکید داشتند.

این استاد حوزه عنوان کرد: باید حواسمان باشد که بر شبهات مراقبت کنیم و حلال وحرام را به روشنی بشناسیم چرا که شبهات در حال تردد در بین کار‌های حلال وحرام است.

حجت الاسلام برادران اشاره به یکی دیگر از خصوصیات، حاج قاسم این بود که مراقب حدود شبهات بود، افزود: ایشان بشدت پایبند به حدود الهی بودند و رضای خداوند را در اولویت اعمال ورفتارشان قرار می‌دادند.

وی تصریح کرد: در سیره حاج قاسم آنچه که زبانزد است، تبعیت از ولایت داشت ایشان بود، بطوری شخصی ولایی هستند چراکه ظاهر وباطن در زندگی، وصیت نامه و تمام امورات ایشان به چشم می‌خورد.

این کارشناس مذهبی متذکر شد: کسی که درمیدان‌های مبارزه با اسرائیل و داعش و‌... وسط میدان بود، بیانگر این بود که سردار مقاومت توکل به خداوند داشت و اکنون ثمره تمام این خوب‌ها ورشادت‌ها را عزتمندانه دریافت کرد و امروز محبوبیتش در تمام دنیا گوش دشمنان را کر کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار