کارشناس مسائل دینی مطرح کرد؛

جایگاه حضرت زهرا (س) در پیشگاه خداوند

حجت‌الاسلام منصوریان گفت: کسانی که حضرت زهرا (س) را آزار دادند براساس آیات و روایات قطعاً جهنمی خواهند بود و این افراد حتماً مشمول لعن خدا بوده و عذاب ترسناک در انتظار آن‌هاست.
کد خبر: ۵۶۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲ - 28December 2022

جایگاه حضرت زهرا (س) در پیشگاه خداوند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدعلی منصوریان دامغانی» در گفت‌وگویی درباره جایگاه حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: یکی از سوره‌های بسیار دشمن‌شناسانه قرآنی سوره «احزاب» است که نامگذاری این سوره براساس جنگ احزاب یا جنگ خندق بوده است، مخاطبان این سوره کاملا سیاسی هستند. در آیات این سوره که دقت کنید سر نیزه و تیر این سوره به قلب منافقین می‌خورد.

وی ادامه داد: در آیه ۵۷ سوره احزاب «إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُهِینًا» خداوند می‌فرماید «آنان که خدا و رسول را (به عصیان و مخالفت) آزار و اذیّت می‌کنند خدا آن‌ها را در دنیا و آخرت لعن کرده (و از رحمت خود دور گرداند) و بر آنان عذابی با ذلّت و خواری مهیّا ساخته است».

کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: در امتداد این آیه، یکی از سیاسی‌ترین احادیث مشترک بین شیعه و سنی که پیامبر بیان کردند «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی ‏فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی» فاطمه پاره تن من است و هرکس او را بیازارد گویی مرا آزرده است. براساس این آیه و روایات می‌توان استنباط کرد هرکسی که حضرت زهرا (س) را اذیت کرد گویی پیامبر اکرم (ص) را اذیت کرده است و هرکسی هم که پیامبر (ص) را اذیت کند خداوند آن‌ها را لعن می‌کند و در آخرت عذابی سخت برآن‌ها خواهد فرستاد.

حجت‌الاسلام منصوریان دامغانی در پایان گفت: بنابراین کسانی که حضرت زهرا (س) را آزار دادند براساس آیه و حدیثی که ذکر شد، قطعا جهنمی خواهند بود و این افراد حتما مشمول لعن خدا بوده و عذاب ترسناک در انتظار آن‌هاست.

منبع: ایسنا 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها