برگزاری آئین وداع با پیکر‌های مطهر شهدای گمنام در حرم حضرت معصومه (س)

آئین وداع با پیکر‌های مطهر ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس، شب گذشته (دوشنبه) در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳ - 27December 2022

آئین وداع با پیکر‌های مطهر شهدای گمنام در حرم حضرت معصومه (س)به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آئین وداع با پیکر‌های مطهر ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس، همزمان با شب شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام علیرضا پناهیان از اساتید حوزه و دانشگاه طی سخنانی اظهار داشت: در حوادث بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص)، درگیری میان حق و باطل نبود که مردم به یکباره بعد از رحلت پیامبر از جبهه حق وارد جبهه باطل شوند؛ دشمنان حضرت زهرا (س) قدرت زیاد و عقبه فراوانی نداشتند، ولی با سکوت و کنار نشستن مردم آن‌ها نیز نیات خود را عملی کردند.

وی با بیان اینکه شهدا فدایی راه ائمه (ع) و پیامبر اکرم (ص) شدند، گفت: رسول خدا در حرکت خود مردم را به اوج اهداف والای اسلام رساند، ولی مردم زمان ما نسبت به مردم زمان رسول الله فاصله زیادی دارند. کسانی که مرگ بر آمریکا و اسرائیل را محکم و با اعتقاد نمی‌گویند، اگر در زمان حضرت زهرا (س) هم بودند، ساکت می‌ماندند.

پناهیان ادامه داد: امروز کسانی می‌گویند نام شهدا را در مجالس زهرا روضه حضرت زهرا (س) نبرید، این حرف توهین به آن حضرت است؛ ایشان خاک تربت حمزه سیدالشهدا (ع) را تسبیح کردند و با آن ذکر می‌گفتند و همیشه در قبرستان احد برای شهیدان گریه و عزاداری می‌کردند.

وی با بیان اینکه برخی دیگر امروز می‌گویند چقدر شهید می‌آورند، بس نیست؟ گفت: در زمان حضرت زهرا (س) نیز عده‌ای می‌گفتند به فاطمه (س) بگویید بس است یا شب گریه کند یا روز.

این مراسم با مرثیه سرایی سید مهدی میرداماد در رثای اهل بیت و شهدا ادامه یافت.

پیکر‌های مطهر شهدای گمنام امروز ساعت ۸ صبح از مسجد امام حسن عسگری (ع) تا حرم مطهر و سپس تا میدان جانبازان تشییع شده و به محل‌های خاکسپاری منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار