مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی:

تشییع شهدای گمنام در اجتماع بزرگ فاطمیون در بیرجند

سرهنگ پاسدار «فلاحی» گفت: اجتماع بزرگ فاطمیون به همراه تشییع پیکر شش شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز سه‌شنبه ششم دی‌ ساعت ۸:۳۰ صبح با حضور پرشور مردم از میدان شهدا تا میدان ابوذر بیرجند برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۶۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰ - 26December 2022

اجتماع بزرگ فاطمیون همراه با تشییع پیکر ۶ شهید گمنام در «بیرجند»سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، با بیان اینکه این روزها جای جای این استان معطر به شمیم جان بخش شهدای گمنام شده، اظهار داشت: یاد و خاطره شهدا نه تنها هیچ وقتی از ما نمی‌گیرد بلکه فضایی ملکوتی و معنوی را برای استمرار و حرکت در مسیر صحیح خدمتگزاری و صیانت از آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی ایجاد می‌کند

وی بر لزوم شناخت آرمان‌ها و ویژگی‌های شهدای والامقام به‌عنوان الگوهای ایثار، فداکاری و خدمتگزاری تأکید و مطرح کرد: همه ما باید برای شناخت و شناساندن آرمان‌ها، شخصیت، سیره و ویژگی‌های شهدا تلاش کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی از هفته گذشته شاهد ورود شش کبوتر خونین بال دوران دفاع مقدس شده است، تبیین کرد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده پیکر این شهدا در سالروز شهادت زهرا (س) به عنوان شهید گمنام تشییع و مراسم تدفین این شهدا با حضور مردم شهیدپرور و ولایتمدار استان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: اجتماع بزرگ فاطمیون به همراه تشییع پیکر شش شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز سه‌شنبه ششم دی‌ ساعت ۸:۳۰ صبح با حضور پرشور مردم از میدان شهدا تا میدان ابوذر بیرجند برگزار می‌شود. یک شهید در استانداری، یک شهید در کویرتایر، یک شهید در حوزه علمیه رضوی، یک شهید در مصلی مسجد جامع طبس، یک شهید در روستای محمدآباد طبس و یک شهید در روستای دهشک قاین آرام خواهند گرفت.

فلاحی گفت: این شش شهید گمنام ۲۱، ۲۶، ۴۲ و ۴۵ ساله هستند که پیکر آن‌ها در مناطق شرق دجله، بصره، شلمچه و مهران شناسایی شده‌اند و در عملیات‌‌های والفجر ۲، بدر، رمضان و تک دشمن در سال ۶۷ نیز به شهادت رسیدند.  استان خراسان جنوبی در حال حاضر میزبان پیکر 142 شهید گمنام است که پیکرهای پاکشان در حدود 62 نقطه از خاک استان آرام گرفته ‌که با خاکسپاری پیکر 6 شهید جدید افتخار میزبانی استان به 148 شهید افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار