برگزیدگان مرحله استانی کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت در قم معرفی شدند

برگزیدگان مرحله استانی ییست و چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت، امروز طی مراسمی در سالن ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان معرفی و تجلیل شدند.
کد خبر: ۵۶۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷ - 22December 2022

برگزیدگان مرحله استانی کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت در قم معرفی شدندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آئین معرفی و تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی ییست و چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت، امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی و شاعران و نویسندگان در سالن ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.

حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم طی سخنانی در این مراسم، اظهار داشت: شعر نمونه اعجاز بیان است و آنجا اهمیت پیدا می‌کند که این هنر و اعجاز در صف مقدم یاری جبهه دین خدا و کمک به مظلومان جلوه گری کند.

ابوالقاسم مقیمی معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم نیز عنوان کرد: دشمنان نظام اسلامی هر روز در حال طراحی نقشه و دسیسه علیه ما هستند و ما باید به گونه‌ای با سرعت عمل کنیم که برای هر طرح شوم دشمن، برنامه داشته باشیم.

همچنین مرتضی حیدری آل کثیر از داوران مرحله استانی کنگره ملی شعر به نمایندگی از حسن بیاتانی و یوسف رحیمی دو داور دیگر جشنواره توضیحاتی پیرامون آثار رسیده بیان کرد و گفت: از زمان فراخوان بیست و چهارمین کنگره سراسری شعر، ۱۱۷ اثر به دبیرخانه استانی رسید که از بین آن‌ها ۷۰ اثر انتخاب شده و در نهایت ۸ اثر حائز رقابت در مرحله کشوری شناخته شدند.

رونمایی از کتاب «پسرم مظاهر» و اجرای گروه سرود ساقی کوثر از بخش‌های این مراسم بود؛ در پایان، با حضور حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر مدیرکل صداوسیمای قم، مهدی توکلیان مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، غلامرضا فلاح سرپرست کانون شاعران آئینی قم، سیدمحمدحسن یزدی نژاد مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم، مسئولانی از حوزه هنری قم و سایر مسئولان حاضر، برگزیدگان مرحله استانی بیست و چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت تجلیل شدند.

بر این اساس، راضیه مظفری، محمدحسین مهدویان و فاطمه عارف نژاد برگزیده جشنواره شناخته شدند و محسن کاویانی، فاطمه سلیمان پور، عاطفه جوشقانیان و مرضیه تاجری نیز لوح تقدیر دریافت کردند و به تمامی برگزیدگان تندیس جشنواره اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار