استاندار کرمانشاه:

اگر در زمینه دفاع مقدس غفلت شود ارزش‌ها جای خود را به ضد ارزش‌ها خواهند داد

«امیری مقدم»گفت: برای آشنایی نسل جوان با واقعیات آن دوران باید همه‌ پیشکسوتان و رزمندگان آن دوران پای کار آیند، چون اگر در این زمینه غفلت شود، بدون تردید ارزش‌ها جای خود را به ضد ارزش‌ها می‌دهند.
کد خبر: ۵۶۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶ - 14December 2022

اگر در زمینه دفاع مقدس غفلت شود ارزش ها جای خود را به ضد ارزش ها خواهد دادبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «بهمن امیری‌مقدم» استاندار کرمانشاه امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه در سفر اخیر ریاست جمهوری 85 میلیارد تومان  به مجموعه حفظ آثار کرمانشاه اختصاص پیدا کرد، اظهار داشت: برای به سامان رساندن پروژه‌های این حوزه به ویژه پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان به اعتبارات بیشتری نیاز داریم و خواستار کمک بیشتری از سوی مجموعه حفظ آثار کشور هستیم.

استاندار کرمانشاه  با بیان اینکه جنگ هشت ساله تحمیلی در استان کرمانشاه آغاز و در همین استان خاتمه پیدا کرد، گفت: استان کرمانشاه در حوزه دفاع مقدس خیلی عقب افتادگی دارد و هنوز نتوانسته‌ایم یک باغ موزه دفاع مقدس در استان بسازیم.

وی در ادامه با بیان اینکه نسل جوان دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را تجربه و درک نکرده‌اند، گفت: برای آشنایی نسل جوان با واقعیات آن دوران باید همه‌ پیشکسوتان و رزمندگان آن دوران پای کار آیند، چون اگر در این زمینه غفلت شود، بدون تردید ارزش‌ها جای خود را به ضدارزش‌ها می‌دهند.

وی با بیان اینکه تهیه تولیدات متناسب با ذائقه جوانان و نوجوانان یکی از فعالیت‌های اثرگذار در حوزه‌ دفاع مقدس است، گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید با تمام توان برای انتشار پیام‌های دوران دفاع مقدس پای کار آمده و با نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت، زمینه‌ افتخار جوانان و نوجوانان به رزمندگان دوران دفاع مقدس که اجازه ندادند ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان بیافتد را فراهم کند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: باید نوجوانان و جوانان امروز را با نوجوانان و جوانان دوران دفاع مقدس و تفکرات و دیدگاه‌های آنها آشنا کنیم تا با رخدادهای آن دوران آشنایی داشته باشند.

وی ادامه داد: جهاد تبیین در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یعنی اینکه شهدا و جانبازان و ایثارگران و اندیشه های آنان را به نوجوانان و جوانان معرفی کنیم.

امیری مقدم سپس با بیان اینکه آموزش و پرورش باید توجه جدی به مقوله نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد، افزود: باید معلم های انقلابی را روانه کلاس های درس کرده و از این طریق فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم.

 وی تاکید کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت باید به سراغ همه دانش آموزان رفته و برای همه آنها برنامه داشته باشیم و برنامه‌هایی مثل اردوهای راهیان نور را صرفا محدود به گروهی از دانش‌آموزان نکنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار