در آخرین شب از نخستین هفته جشنواره فیلم۱۷؛

پوستر فیلم‌های مستند ۴ شهید در قم رونمایی شد

آنین رونمایی از چهار پوستر فیلم‌های مستند شهیدان مهرنژاد، میرقیصری، صادق خانی و همایی فصیح، شب گذشته در آخرین مراسم نخستین جشنواره فیلم ۱۷ در خانه موزه شهیدان زین الدین قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷ - 09December 2022

پوستر فیلم‌های مستند ۴ شهید در قم رونمایی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، پنجمین و آخرین شب از نخستین هفته اولین جشنواره فیلم ۱۷ در خانه موزه شهیدان زین الدین، با حال و هوای عزاداری شام شهادت حضرت زهرا (س) و با مرثیه سرایی حسن مالکی نژاد همراه بود.

در ابتدای این مراسم رونمایی، حجت الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم در سخنانی، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر جلوگیری از خطر تحریف و فراموشی حماسه دفاع مقدس اظهار داشت: ساخت فیلم مستند به لحاظ برخورداری از اسناد تاریخ شفاهی و تلاش گروه‌های تحقیق و پژوهش، می‌تواند تا حد زیادی از خطر تحریف و یا جابجایی واقعیت‌ها در دوران دفاع مقدس جلوگیری کند.

وی افزود: هر فیلم پس از تولید، زیر ذره بین کمیته تایید محتوا قرار می‌گیرد تا از هرگونه شائبه تحریف و یا فراموشی دور باشد.

طباطبایی نژاد ادامه داد: نخستین جشنواره فیلم ۱۷ به همت کنگره ملی شهدای استان قم و با همکاری سپاه استان، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز گسترش سینمای تجربی و کانون حدیث فتح راه اندازی شد و ان شاءالله این حرکت با قوت و قدرت بیشتری همچنان ادامه خواهد یافت.

در ادامه، سید محمدجواد رجایی کارگردان فیلم «شیخ حسن» ویژه معرفی شهید حسن صادق خانی، مهدی هاشمی کارگردان مستند «صبر نفس» در مورد شخصیت و شهادت جانباز شهید صابر مهرنژاد، محمدجواد رحیمی کارگردان مستند «آخرین نبرد فرمانده» مربوط به زندگی و شهادت شهیدان سید محمد و سید احمد میرقیصری و وحید فتاحی منش کارگردان فیلم «سایه آرامش» در مورد شهید فرماندهی انتظامی علیرضا همایی فصیح نکاتی را مرتبط با فیلم های مورد نظر بازگو کردند.

در این مراسم، پوستر فیلم‌های مستند فوق از مجموع ۶۰ فیلم مستند که به سفارش کنگره ملی شهدای استان قم تهیه شده اند، رونمایی شد و بدین سان، مجموع پوستر‌های رونمایی شده در هفته هنری نخستین ماه برگزاری جشنواره فیلم ۱۷، به عدد ۱۴ رسید.

به گفته احمد نامداری مسئول کمیته رسانه و روابط عمومی کنگره ملی شهدای قم و مجری مراسم، فیلم‌های مذکور قرار است ظرف هفته آینده همراه با برگزاری کارگاه هنری در تالار شهید آوینی واقع در نبش کوچه ۲۸ بلوار جمهوری اسلامی اکران شوند.

داود جلیلی دبیر جشنواره نیز در حاشیه مراسم به خبرنگار دفاع‌پرس گفت: جشنواره فیلم ۱۷، مجوز برپایی در سطح ملی را دارد، زیرا قم، تنها شهری است که ۱۳۲۲ شهید یعنی یک پنجم شهدای استان را شهدای جبهه مقاومت تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه هر ماه پنج روز رونمایی و سه روز اکران فیلم داریم، عنوان کرد: ۱۷ فیلم گروه الف از فرماندهان محور‌ها و لشگر، ۱۷ فیلم گروه ب ویژه فرماندهان گردان‌ها و دو سری ۱۷ فیلم هم از گروه ج ویژه شهدای شاخص و کهنه سرباز‌ها به کارگردانان سفارش داده شده است.

در مراسم فوق همچنین از کارگردانان و دست اندرکاران فیلم‌های مستند، خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان لشگر ۱۷ امام علی بن ابی طالب(ع)، با اهدای یک لوح به امضای دبیر جشنواره فیلم ۱۷ تجلیل گردید؛ همچنین نمایشی با هنرمندی محمدجواد زرنوش و با موضوع شهید اسارت، محمدرضا شفیعی اجرا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار