پوستر مستندهای شهیدان «سراجی»، «موحدی» و «نوری» در قم رونمایی شد

پوسترهای سه فیلم مستند «حلالم کن»، «میعاد در کانی‌مانگا» و «شعله، شمع، شاهد» ویژه معرفی شهیدان الامقام «سراجی»، «موحدی» و «نوری» در قم رونمایی شد.
کد خبر: ۵۶۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱ - 08December 2022

فیلم‌های مستند شهیدان سراجی، موحدی و نوری در قم رونمایی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، پوستر سه فیلم مستند «حلالم کن»، «میعاد در کانی‌مانگا» و «شعله، شمع، شاهد» از مجموع ۶۰ فیلم مستند نخستین جشنواره فیلم ۱۷ که به سفارش کنگره ملی شهدای استان قم تهیه شده‌اند، طی مراسمی در خانه موزه شهیدان زین‌الدین قم رونمایی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید احمد طباطبایی‌نژاد» مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم در ابتدای این مراسم، با اشاره به سابقه افتتاح خانه موزه شهیدان زین‌الدین و ساخت فیلم‌هایی همچون «آخر رفاقت» ویژه معرفی سردار شهید حاج «احمد کریمی»، اظهار داشت: حرکت در چنین مسیری که به برکت نام شهید زین‌الدین و سرداران شهید لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) صورت گرفت، معبری را باز و جبهه فرهنگی را با رویکرد ساخت فیلم‌های اثربخش در حوزه ایثار و شهادت تقویت کرد.

در ادامه، «مهدی خاکسار» کارگردان فیلم «حلالم کن» ویژه معرفی شهید مدافع حرم «محمدحسین سراجی»، «پیمان مرادزاده» و «احمد همتیان» کارگردانان مستند «میعاد در کانی‌مانگا» در مورد شخصیت و شهادت شهید «حسن موحدی» و «محسن غضنفری» و «مهراب اکبری شهپر» کارگردانان فیلم «شعله، شمع، شاهد» پیرامون رزم و شهادت برادران شهید «محمدتقی، محمدحسن و مجتبی نوری»، نکاتی را مرتبط با حس و حال و علت نامگذاری اثر خود و انس و ارتباط با شهیدان مورد نظر بیان کردند.

در مراسم فوق از پوستر سه فیلم مستند «حلالم کن»، «میعاد در کانی‌مانگا» و «شعله، شمع، شاهد» رونمایی و از کارگردانان و دست‌اندرکاران آن‌ها و نیز همرزمان و خانواده‌های معظم شهیدان و راویان، با اهدای لوحی تجلیل شد؛ همچنین نمایشی با عنوان «خیابان دل آذر» با محوریت سردار شهید «جواد دل‌آذر» و با هنرمندی «هادی افضلی‌نژاد» و «علی فیروزی» و نویسندگی و کارگردانی «مهدی ملاک» اجرا شد.

به گفته «احمد نامداری» مسئول روابط عمومی کنگره ملی شهدای قم و مجری مراسم، قرار است فیلم‌های رونمایی شده نخستین جشنواره فیلم ۱۷، طی روز‌های آینده همراه با برگزاری کارگاه هنری در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی واقع در قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه ۲۸  اکران شود.

مراسم رونمایی از پوستر فیلم‌های مستند «حلالم کن»، «میعاد در کانی‌مانگا» و «شعله، شمع، شاهد» در شب شهادت حضرت زهرا (س) و با حال و هوایی متناسب با ایام فاطمیه برگزار شد و «اکبر بختیاری» به یاد شهیدان و در عزای شهادت بانوی دو عالم، مرثیه‌سرایی کرد.

در این مراسم، «علی‌اکبر خوشگفتار» رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم، «محسن موحدی» از فرماندهان گردان‌های لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس و تعدادی دیگر از پیشکسوتان و همچنین جمعی از رزمندگان مدافع حرم از لشکر عملیاتی ۱۷ حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار