حمایت آمریکا و فرانسه از تروریست‌ها با نفت غارت شده از یمن

هیأت رئیسه پارلمان یمن خبر داد که آمریکا و فرانسه، بخشی از درآمد‌های ناشی از نفت غارت شده یمن را به حمایت از تروریست‌ها اختصاص می‌دهند.
کد خبر: ۵۵۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷ - 15November 2022

حمایت آمریکا و فرانسه از تروریست‌ها با نفت غارت شده از یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، هیأت رئیسه پارلمان یمن امروز سه‌شنبه تحرکات مشکوک آمریکا و فرانسه در شرق و جنوب این کشور را محکوم کرد.

پایگاه خبری «وکاله الصحافه الیمنیه» ضمن نقل بیانیه پارلمان یمن، گزارش داد، سفر‌های مکرر هیأت آمریکایی به بندرگاه «الضبه» و پس از آن سفر سفرای آمریکا و عربستان سعودی به این بندر، مخالف عرف دیپلماتیک است.

الضبه بندری است که ارتش یمن اواخر مهر ماه گذشته آن را هدف حملات پهپادی خود قرار داد. این بندر در اشغال ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی قرار دارد و از آن مقادیر زیادی از نفت یمن غارت می‌شود.

این حملات همزمان با ورود یک کشتی حامل محموله نفتی صورت گرفت؛ کشتی غول پیکری که برای انتقال دو میلیون بشکه نفت خام وارد بندر مذکور شده که بلافاصله این حملات رخ داد. این نفتکش قصد داشت نفت برداشت شده از میادین «المسیله» در غرب حضرموت را به مقصد نامعلومی جابجا کند

پارلمان یمن در ادامه ضمن ابراز انزجار از خشم آمریکا از تصمیم صنعاء برای توقف غارت نفت این کشور، تأکید کرد، آمریکا در تلاش است که تجربه خود در غارت منابع ملت‌ها و کشور‌های دشمن خود را در یمن پیاده کند.

در این بیانیه آمده است، آمریکا و فرانسه، بخشی از درآمد‌های ناشی از نفت غارت شده یمن را به حمایت از تروریست‌ها اختصاص می‌دهند تا امنیت و ثبات را در این کشور بر هم بزنند.

در این بیانیه ضمن هشدار به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی نسبت به غارت منابع یمن، تأکید شد، آمریکا بنا بر منافع اقتصادی خود، در غارت نفت یمن دست دارد و تحرکات اخیر این کشور ر استان حضرموت هم مقاصد پلید آن را بر ملا می‌کند.

پارلمان یمن با بیان اینکه آمریکا فقط تظاهر می‌کند که خواستار صلح در این کشور است، تصریح کرد، اقدامات واشنگتن برای جبران خساراتی است که از تحریم‌های اعمالی علیه روسیه متحمل شده است و با غارت منابع ملت یمن در پی جبران آن است.

این نهاد یمنی با تأکید بر حق این کشور در مقابله با اشغالگران و متجاوزان، از نهاد‌های حقوق بشری خواست که رژیم سعودی را به خاطر جنایاتش علیه اتباع یمن و آفریقا مجازات کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها