مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

وزارت ارشاد با کتاب ساری‌ها برخورد می‌کند/ تسهیل روند صدور پروانه نشر

«ظریفیان» با بیان اینکه مسئله کتاب سازی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بررسی قرار دارد، گفت: به زودی به واسطه هوش مصنوعی با کتاب سازی‌ها برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷ - 31October 2022

وزارت ارشاد با کتاب ساری‌ها برخورد می‌کند/ تسهیل روند صدور پروانه نشربه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «محمدحسین ظریفیان» مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در نشست تخصصی با ناشران، نویسندگان و شاعران استان مازندران با «یاسر احمدوند» معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در خصوص بحث ممیزی یک سند بالادستی و مبنا داریم، اظهار داشت: حوزه ممیزی دیگر به معنای ممیزی نخواهد بود، به معنای کارشناسی کیفیت اثر خواهد بود.

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه همه تلاش ما این است هیچ کتابی که ناشران معرفی می‌کنند به صورت سلیقه‌ای بررسی نشوند، افزود: سخت‌گیری و سهل‌گیری را پیگیر نیستیم.

وی با بیان اینکه مسئله کتاب سازی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بررسی قرار دارد، گفت: به زودی به واسطه هوش مصنوعی با کتاب سازی‌ها برخورد خواهد شد.

ظریفیان با اشاره به آغاز روند طراحی و اجرای سامانه جامع ناشران در ماه‌های اخیر، تصریح کرد: سامانه قبلی که امکانات محدودی داشت اواخر سال گذشته دچار اختلال شد و فرآیند صدور و تمدید پروانه نشر در ماه‌های ابتدایی سال جاری با اختلال مواجه کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای مهر صدور پروانه نشر به شکل الکترونیک در حال انجام است، گفت: به زودی تمام فرآیند امور ناشران در قالب ۱۴ فرآیند در سامانه تعریف می‌شود و ناشران نیاز به مراجعه به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی نخواهند داشت.

ظریفیان به اتصال سامانه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به پنجره واحد اشاره کرد و خاطرنشان شد: به زودی شاهد تسهیل روند صدور و تمدید پروانه نشر ناشران در سراسر کشور باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار