جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی:

پیشگیری آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی مستلزم تعامل پلیس و مدرسه است

سردار «قربان‌زاده» گفت: واکاوی و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی، مهم‌ترین تکلیف و مسئولیت در حلقه بررسی کارشناسی و علمی در تعاملات هوشمندانه پلیس و مدرسه است.
کد خبر: ۵۵۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶ - 30October 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم «ابراهیم قربان‌زاده» جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی در نشست پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی که در اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: واکاوی و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی، مهم‌ترین تکلیف و مسئولیت در حلقه بررسی کارشناسی و علمی در تعاملات هوشمندانه پلیس و مدرسه است.

وی با اشاره به نقش مهم و حیاتی نهاد خانواده در پیشبرد مأموریت‌‌های پیشگیرانه خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های گسترده و تدابیر راهبردی برای این منظور که در تعاملات هدفمند پلیس و آموزش‌و‌پرورش تعریف و معنا و مفهوم می‌یابد، در نهاد خانواده می‌تواند با توجه به سبک زندگی اسلامی که مورد تأکيد فرمانده معظم کل قوا است، عمق و اعتبار پیدا کند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: یکی دیگر از مسئولیت‌های مهم در این حوزه را توجه به جهاد تبیین و روشنگری است که در جریان آموزش‌و‌پرورش نسل جوان و ایفای نقش همگانی در تولید امنیت جاری است و باید مورد توجه دقیق قرار گیرد.

«سید امیر شوشتری» مدیرکل آموزش‌وثپرورش استان خراسان رضوی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از مجاهدت پلیس مقتدر برای پاسداشت نظم و امنیت زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج (ع) و همچنین تأمين آسایش و احساس امنیت دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها ابراز داشت: در قرآن کریم تأکید بر احترام حقوق والدین شده و این نکته‌ای است که با جایگاه نهاد خانواده در بعد تربیتی و آموزشی و شکل گرفتن شخصیت افراد ارتباط مستقیم دارد و به‌عنوان یک پایه اخلاقی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به حوادث و وقایع اخیر که با توطئه و نیرنگ دشمنان به اغتشاشات و آشوب ختم شد، گفت: با توجه به هجمه‌های دشمن در شبهه‌افکنی در جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به رفع شبهات و توجه به نقش والدین و حریم نهاد خانواده وجود دارد.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان خراسان رضوی تصریح کرد: سیستم‌های آموزشی و تربیتی با تعامل هوشمندانه با پلیس علمی و مقتدر باید برنامه‌های علمی و سنجیده شده‌ای را در دستور کار خود قرار دهند.

در این جلسه بر ضرورت توسعه تعاملات معاونت پرورشی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش‌وپرورش و معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس با توجه به بسته ۱۴ گانه پشنهادی پلیس در این حوزه تأکید شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار