جزئیات تازه از حمله ترویستی در شاهچراغ از زبان استاندار فارس؛

هدف فرد تروریست حمله به صف نمازگزاران و کشتار وسیع بوده است

«ایمانیه» با اشاره به جزئیات حادثه تروریستی امروز در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز گفت: هدف اصلی ضارب تروریست به رگبار بستن نماز جماعت بوده که در میانه راه با ممانعت خدام و زوار مواجه شده و پس از به رگبار بستن زائران و شهادت حداقل 13 نفر از زوار و خدام حرم مطهر شاهچراغ، دستگیر می‌شود.
کد خبر: ۵۵۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶ - 26October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، دقایقی پیش «محمد هادی ایمانیه» استاندار فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات حادثه تروریستی غروب امروز چهارشنبه چهارم آبان در حرم مطهر شاهچراغ (ع) شیراز اظهار داشت: هدف اصلی ضارب تروریست به رگبار بستن نمازگزاران نماز جماعت بوده که در میانه راه با ممانعت خدام و زوار مواجه شده و پس از به رگبار بستن زائران و شهادت حداقل 13 نفر از زوار و خدام حرم مطهر شاهچراغ و مجروح کردن حداقل 21 نفر که حال دو تن از آنها وخیم است، دستگیر می‌شود.

استاندار فارس ابتدا خاطرنشان کرد: ضارب تروریست ابتدا از درب ورودی شاهچراغ واقع در خیابان 9 دی با اسلحه وارد حرم شده و به محافظ ورودی حرم شلیک کرده و سپس وارد صحن اصلی حرم مطهر می‌شود.

ایمانیه افزود: نیت ضارب این بوده که نمازگزاران نماز جماعت  مغرب و عشا را به رگبار ببندد که در میانه راه با ممانعت خدام و زوار مواجه شده و پس از به رگبار بستن زائران و به شهادت رساندن حداقل 13 نفر از زوار و خدام حرم مطهر شاهچراغ (ع) دستگیر می‌شود.

استاندار فارس افزود: فرد ضارب مجروح و دستگیر شده و بازجویی‌ها در خصوص هویت و انگیزه وی از ارتکاب این جنایت ادامه دارد و هیچ گروه و دسته‌ای نیز تاکنون مسوولیت این جنایت را برعهده نگرفته است.

بر اساس روایت خبرنگار دفاع‌پرس غروب امروز حدود ساعت 17:45 همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء فردی تروریست مسلح به سلاح جنگی کلاشینکف با ورود به حرم مطهر شاهچراغ(ع) از درب خیابان 9 دی ابتدا اقدام به شهادت رساندن خادم یا نگهبان درب ورودی حرم کرده و سپس با ورود از درب ورودی باب الرضا وارد صحن مجاور ضریح شده و زوار و خدام حرم مطهر شاهچراغ را به رگبار کلاشینکف می‌بندد.

 تا این لحظه و به گفته فرمانده انتظامی استان فارس دست داشتن یک تروریست در این حادثه قطعی شده که این فرد نیز در حین عملیات فورا توسط نیروهای انتظامی و امنیتی زخمی و سپس دستگیر شده و هم اکنون در حال مداوا و بازجویی است و همزمان تلاشها برای دستگیری دیگر تروریستها نیز ادامه دارد.

هنوز آمار دقیقی از هویت مهاجمان تروریست و شهدای این حادثه منتشر نشده اما شواهد امر و گفته‌های شاهدان  و شیوه عملیات نشان می‌دهد که احتمالا این جنایت توسط گروهی تروریستی تکفیری - وهابی صورت گرفته است.

تا این لحظه شهادت دست کم 13 نفر از زوار و خدام حرم مطهر شاهچراغ قطعی شده که در میان شهدا یک زن  و یک کودک نیز هستند.

مجروحان این حادثه نیز حداقل 21 نفر گزارش شده که حال دو نفر از مجروحان نیز وخیم اعلام شده و بر همین اساس برخی آمار از شهادت 15 نفر حکایت دارد.

حرم مطهر شاهچراغ (ع) هم اکنون در امنیت کامل است و نیروهای نظامی و انتظامی در محوطه حرم و اطراف آن مستقر بوده و احاطه کامل بر اوضاع دارند.

فارس در اغتشاشات اخیر یکی از استانهای امن کشور بود که همین مساله دشمن را واداشته که ناامنی را به این شهر مقدس که ملقب به سومین حرم اهل بیت است نیز بکشاند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار