بیانیه خانه مطبوعات قم در محکومیت اهانت دانشجونما‌ها به یک عکاس خبری

خانه مطبوعات قم با صدور بیانیه‌ای ضرب و شتم یکی از عکاسان خبری توسط عده‌ای دانشجونما در نشست سخنگوی دولت با دانشجویان دانشگاه قم را محکوم کرد.
کد خبر: ۵۵۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴ - 26October 2022

بیانیه خانه مطبوعات قم در محکومیت اهانت دانشجونما‌ها به یک عکاس خبریبه گزارش دفاع‌پرس از قم، روز گذشته در جریان نشست سخنگوی دولت با دانشجویان دانشگاه قم، تعداد معدودی دانشجونما اقدام به اهانت و ضرب و شتم یکی از عکاسان استان قم کردند که در نهایت علاوه بر وارد شدن خسارت به دوربین و تجهیزات خبرنگاری وی، منجر به مصدومیت و بستری این خبرنگار در بیمارستان شد.

بر این اساس، خانه مطبوعات قم با صدور بیانیه‌ای این اقدام دانشجونما‌ها را محکوم کرد.

متن بیانیه خانه مطبوعات به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

خبرنگاران و عکاسان خبری قشر فداکار و ایثارگری هستند که رفاه و عافیت طلبی را قربانی می‌کند تا به رسالت اصلی خود که همان روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه است بپردازد و برهمین اساس حتی در میانه میدان جنگ نیز برای خبرنگاران مصونیت‌هایی در نظر گرفته می شود.

اما در این میان تعداد معدودی دانشجونما با شکستن حرمت دانشجو و دانشگاه در رفتاری دیکتاتورمآبانه و به دور از منطق اقدام به هتک حرمت مهمان (عکاس خبری مراسم) نموده و پس از اهانت و توهین‌های رکیک، با ضرب و شتم این عکاس موجب مصدومیت ایشان شدند.

این اقدام دور از شأن و نسنجیده اقلیتی از حاضرین جلسه با عضوی از جامعه رسانه‌ای از سوی خانه مطبوعات، به عنوان نهاد و تشکل صنفی اصحاب رسانه استان قم، محکوم و مورد مذمت است و از تمامی مسؤولان مربوط و میزبان مراسم، یعنی دانشگاه قم توقع برخورد مناسب با عاملین و مسببین این اقدام را دارد.

به امید روزی که تمامی خبرنگاران و عکاسان خبری در امنیت شغلی بتوانند به رسالتشان جامه عمل بپوشانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار