رئیس شورای شهر یزد مطرح کرد؛

نقش کلیدی و ارزشمند «سید مصطفی» در هدایت مبارزه علیه رژیم پهلوی

سیفی گفت: سید مصطفی از آغازین ایام مبارزه روحانیت نقش کلیدی و ارزشمندی در هدایت مبارزه علیه رژیم منحط پهلوی داشت.
کد خبر: ۵۵۱۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹ - 23October 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «عزیزالله سیفی» رئیس شورای شهر یزد در جلسه امروز شورای اسلامی شهر یزد ضمن گرامیداشت سالروز صلح امام حسن (ع) اظهار داشت: امام حسن مجتبی (ع) در صلح با معاویه، مصلحت امت اسلامی و شرایط آن زمان را در نظر گرفت. سید مصطفی خمینی توسط مزدوران آمریکا به شهادت رسید
 
وی ادامه داد: ائمه (ع) در هر شرایطی تقویت دین و اسلام را مورد توجه قرار می‌دادند، امام حسن (ع) نیز مصلحت مسلمان را یکی از دلایل مهم در صلح می‌دانست چرا که شرایط مناسب با نبرد و جهاد نبود و قدرت در دست معاویه بیشتر از شیعیان بود و این صلح در مسیر مبارزه با دشمن و هدایت دین صورت گرفت.
 
رئیس شورای شهر در خصوص سالروز شهادت آیت‌الله مصطفی خمینی نیز تصریح کرد: نخستین روز آبان‌ماه سالروز شهادت مبارز دلسوخته نهضت، مجتهد وارسته، عالم عامل آیت الله حاج سیدمصطفی خمینی رضوان الله تعالی علیه ناشی از توطئه ناجوانمردان دست‌نشانده آمریکای جنایتکار است.
 
سیفی افزود: سید مصطفی، شخصیتی عظیم‌الشأن که از آغازین ایام مبارزه روحانیت به زعامت رهبر کبیر انقلاب و بنیان‌گذار نظام مقدس اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) نقش کلیدی و ارزشمندی در هدایت مبارزه علیه رژیم منحط پهلوی داشت.
 
به گفته وی، شهید مصطفی خمینی در عرصه‌های مختلف علمی و اخلاقی صاحب جایگاه ویژه بود و در جریان شکل‌گیری نهضت، همراهی بی بدیلی با امام راحل (ره) در دوران تبعید و سختی داشت.
 
سیفی همچنین با اشاره به روز آمار و برنامه ریزی گفت: رسالت آمار، به مشابه چراغی درخشان و پرنور برای ارزیابی و تحلیل وضعیت آینده و تصمیم گیری بوده و این ارزیابی راهی برای توسعه و پیشرفت شهر است.
 
رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: هرچه توان علمی بالاتر و اطلاعات آماری قابل اتکای بیشتری وجود داشته باشد، قدرت تصمیم گیری در راستای منافع ملی نیز افزایش می‏یابد. سازمان‏ها نیز به تبعیت از ساختار‌های کلی از تهیه و تولید آمار، قادر خواهند بود در تحقق اهداف و سیاست‏های کلی جامعه نقش موثری ایفا کنند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار