امام جمعه میناب:

استقلال کشور نعمت بزرگ و هدیه نظام اسلامی به مردم است

حجت‌الاسلام «ابراهیمی» با اشاره به تصویب قانون کاپیتولاسیون در دوران ستم‌شاهی گفت: استقلال کشور نعمت بزرگی است که نظام جمهوری اسلامی آن را به مردم هدیه داده است.
کد خبر: ۵۵۱۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴ - 21October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت الاسلام «محسن ابراهیمی» امام جمعه میناب امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به ۲۹ مهرماه روز صادرات، اظهار داشت: در بحث اقتصاد مشکلات عمده‌ای داریم، اما اگر بخواهیم اقتصاد کشور را با قبل از انقلاب اسلامی مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که رشد اقتصادی خوبی رخ داده؛ اما به این اقتصاد هم نباید بسنده کنیم و راه های نرفته اقتصادی خیلی زیاد است.

وی با بیان اینکه اگر کسی بگوید خدمتی در این نظام نشده است در واقع ظلم به مردم است، اما باید تلاش بیشتری شود، خاطرنشان کرد: ۳۰ مهرماه سالروز قطع رابطه سیاسی ایران با انگلستان در سال ۱۳۳۰ است و یکی از کشورهایی که کارش خدعه و نیرنگ است پیر استعمار انگلستان است و ما نمی توانیم به انگلستان خدعه‌گر اعتماد داشته باشیمغ زیرا در خیلی از حوادثی که در ایران اسلامی به وجود آمده است، رد پای خدعه‌ها و نیرنگ‌های پیر استعمار  انگلستان مشاهده می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به ۴ آبان و بیانات اعتراضی حضرت امام خمینی (ره) در مقابل قانون کاپیتولاسیون و مفاد آن بیان کردند: استقلال کشور نعمت بزرگی است که  نظام جمهوری اسلامی آن را به مردم هدیه داده است. در زمانی که آمریکایی‌ها هر جنایتی را که دوست داشتند در  ایران مرتکب می شدند، اما  قوه قضائیه ایران حق محاکمه نداشت، امام خمینی رحمة الله علیه در مقابل این عدم استقلال ایستاد و مقابله کرد.

امام جمعه شهرستان میناب با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی، به راهبردهای جبهه انقلاب در جنگ نرم با دشمن اشاره و بیان کرد: اولین راهبرد در جنگ نرم شناخت ماهیت جنگ نرم است. اگر می خواهیم در این جنگ که از آغاز پیروزی ایران اسلامی شروع شده است، پیروز باشیم باید ماهیت این جنگ را بشناسیم.

وی گفت: همانطوری که در جنگ سخت از خود دفاع کردیم در جنگ نرم لازم است که همه ملت اعم از زن و مرد و پیر و جوان به دفاع از خود بپردازند. در جنگ سخت جهاد بر همه واجب نیست، اما در جنگ نرم جهاد و دفاع از خود و میهن بر همه واجب است.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه افزود: در جنگ سخت جسم‌های ما به خون و خاک کشیده می شود، اما روح‌ها به سوی بهشت پرواز می کنند؛ اما در جنگ نرم اگر خدایی‌نکرده دشمن بر قسمتی از جامعه غلبه کند، جسم‌ها سالم است، اما روح ها به قهر جهنم می‌روند. حال کدام جنگ سخت‌تر است؟

خطر جنگ نرم را بیشتر از خطر جنگ سخت بدانیم

وی راهبرد دوم در جنگ نرم را شناخت نقشه دشمن مطرح و بیان کرد: در جنگ نرم باید بفهمیم دشمن از ما چه می‌خواهد و با چه ابزاری به جنگ ما آمده است. امروزه دشمن به دنبال قدرت تبلیغاتی است، چرا که تاثیر بمب تبلیغاتی بیشتر از بمب هسته ای است. خطر بمب دروغ‌های دشمن بیشتر از خطر بمب هسته‌ای است.

امام جمعه شهرستان میناب، سومین راهبرد جنگ نرم را  شناخت کنش‌گران اصلی در عرصه جنگ نرم را مطرح و بیان کرد: حوزویان و دانشگاهیان در راس کنش‌گران جنگ نرم هستند، روحانیون و دانشجویان باید در جنگ نرم پیشگام باشند. همانطوری که آموزش و پرورش و معلمان نقش مهمی را در این جنگ می توانند ایفا کنند، نخبگان و هرکسی که علمی دارد، باید به دفاع در مقابل دشمنان در جنگ نرم بپردازد.

حجت الاسلام ابراهیمی چهارمین راهبرد را شناخت راهبردهای مقابله در جنگ با دشمن بیان کردند و گفتند: باید در جنگ نرم بدانیم در مقابل با دشمن چه راهبردی  را در پیش داریم، رهبر معظم انقلاب مهمترین راهبرد ها را در جنگ نرم داشتن بصیرت عمارگونه و استقامت مالک اشتر دانسته‌اند.

امام جمعه میناب با اشاره به اغتشاشات اخیر بیان کرد: اغتشاشات اطلاعاتی مقدمه‌ای است بر اغتشاش ادراکی و اغتشاشات خیابانی، اغتشاش اطلاعاتی ناشی از اطلاعات و اخبار جعلی است و آشوب هایی که در ایام گذشته شاهد بودیم، ناشی از اغتشاش اطلاعاتی و اخبار درست و نادرست بود که باعث شد جوانان و نوجوانان ما از مسیر اصلی منحرف شوند.

وی گفت: تعجیل در انتشار خبر بدون تحقیق و بررسی کار درستی نیست. جوانان و نوجوانان از بازنشر سریع و بدون اطلاع از اخباری که در فضای مجازی به آنها می رسد، بپرهیزند و مراقب باشند که دشمن ما بیکار ننشسته و کسانی که با ایران قوی مخالف هستند، قطعاً با اخبار جعلی سعی بر به هم ریختن کشور دارند. متاسفانه  در اغتشاشات اخیر افرادی که در ورزش و رسانه سابقه‌ای داشته اند با تحت تاثیر قرار گرفتن نابجا در زمین دشمن بازی کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار