بازگشت بیش از ۵ میلیون پناهجو به سوریه

وزیر مدیریت داخلی و محیط زیست سوریه از بازگشت بیش از پنج میلیون پناهجوی این کشور علی‌رغم تمامی کارشکنی‌های کشور‌های غربی خبر داد.
کد خبر: ۵۵۱۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰ - 21October 2022

بیش از ۵ میلیون پناهجو به سوریه بازگشته‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حسین مخلوف» وزیر مدیریت داخلی و محیط زیست سوریه روز گذشته در سخنانی در نشست مشترک سوریه و روسیه در دمشق اظهار داشت: بیش از پنج میلیون پناهنده و آواره سوری از سال ۲۰۱۸ به این سو به شهر و خانه خود بازگشته‌اند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وی افزود: دولت سوریه به‌طور مدام در حال کار بر روی بهبود شرایط زندگی و تشویق پناهندگان برای بازگشت به کشورشان است و علی‌رغم تمامی توطئه‌های کشور‌های غربی برای ممانعت از بازگشت پناهجویان و همچنین ممانعت از بازسازی سوریه، اما این تعداد پناهجو تاکنون به کشورشان بازگشته‌اند.

مخلوف همچنین ادامه داد: کشور‌های غربی از بازگشت پناهجویان ممانعت می‌کنند تا از مسأله پناهندگان در راستای مطامع سیاسی خود بهره ببرند.

وی تأکید کرد: تلاش‌های دولت سوریه به خصوص در زمینه بازسازی و ارائه خدمات و افزایش تولید برای بهبود شرایط زندگی سوری‌ها ادامه دارد.

این وزیر سوری در ادامه به همکاری‌های مشترک روسیه و سوریه با هدف کمک برای بازگشت پناهجویان از کشور‌های خارجی اشاره کرد و در ادامه به سرقت نفت و گندم سوریه از سوی اشغالگران آمریکایی پرداخت و بیان کرد: آمریکایی‌ها به شکل سازمان‌یافته ضمن حمایت از تروریست‌ها و گروهک‌های تجزیه‌طلب، به هیچ‌یک از قوانین بین المللی ارزشی قائل نیستند.

وی همچنین به اقدامات ترکیه در مناطق شمال و شمال شرق سوریه اشاره کرد و گفت: «اشغالگران ترکیه‌ای» ضمن اینکه بخش قابل توجهی از سهم سوریه از آب رود فرات را قطع کرده‌اند، مانع آب‌رسانی به اهالی استان الحسکه می‌شوند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها