برگزاری نشست مجمع استادیاران شبکه تربیتی بسیج در شهرکرد

نشست مجمع استادیاران شبکه تربیتی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴ - 18October 2022

به گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد حجت الاسلام والمسلمین «محمدعلی نکونام» نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد عصر امروز (سه‌شنبه) در دومین نشست مجمع استادیاران شبکه تربیتی صالحین سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) که در دفتر استاد شبکه تربیتی بسیج این استان برگزار شد، با تقدیر از فعالیت‌های اعضای شبکه تربیتی صالحین بسیج استان بر ضرورت تقویت صالحین تأکید کرد و اظهار داشت: امروز جامعه ما نیازمند انسان‌های بصیر، بیدار و مؤمن است.

وی با اشاره به حوادث اخیر در کشور، افزود: دشمن با قدرت رسانه‌ای شدید از کاه کوه می‌سازد و همه نیز به این موضوع اذعان داشتند که در حوادث بوجود آمده اغراق کرده و آن‌ها را صد‌ها برابر بزرگتر در جهان منتشر کردند.

امام جمعه شهرکرد عمل به جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری را از ضروریات جامعه و آگاه سازی نسل جوان دانست و ادامه داد: بالابردن ظرفیت جوانان همراه با تزریق ایمان، باور جهادی، باور به موضوعاتی همچون اسلام، نظام جمهوری اسلامی، شهدا، خدای تبارک تعالی، قرآن و معاد از بخش‌های عمده جهاد تبیین به شمار می‌آیند.

نکونام با تأکید بر اهمیت مسجد محوری در برنامه‌های صالحین و انس با دعا، قرآن و اجتماعات مذهبی برای اثربخشی گفتگو‌های حلقه‌های تربیتی، عنوان کرد: لحظه به لحظه در حال امتحان هستیم و در تمام بلایا و حوادثی که برای نظام پیش می‌آید امتحان نهفته است.

استاد شبکه تربیتی بسیج چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با نمایان شدن جبهه حق امتحانات الهی نیز سخت‌تر می‌شوند، در دوران حضرت علی ابن ابیطالب علیه السلام و طی پنج سال حکومت ایشان، امتحانات سخت هم آغاز شد برای مثال دشمنان سه جنگ و فتنه‌های گوناگونی را ایجاد کرده و تلاش کردند چهره امیرالمؤمنین را مخدوش کنند؛ امروز هم ما در کشور با جنگ نرم دشمن مواجهیم البته دشمنان به اهداف شوم خود دست پیدا نمی‌کنند.

وی دشمنی معاندان با ایران را در امتداد دشمنی فرعونیان، نمرودیان و خاندان ابوسفیان با حضرت موسی، حضرت ابراهیم و حضرت محمد (ص) دانست و گفت: هم افزایی، انسجام و اتحاد در جبهه انقلاب راهکار خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان است.

در ادامه جلسه سردار «علی محمد اکبری» فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) اظهار داشت: در راستای تعلیم و تربیت جوانان عزیز در بسیج، طرحی به نام طرح صالحین از سال‌های گذشته با شبکه‌سازی در مجموعه تعلیم و تربیت سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) شروع شده است.

وی افزود: بیش از چهار هزار و ۳۵۰ حلقه‌ی صالحین در سراسر استان چهارمحال و بختیاری به صورت فعال وجود دارد که در شهرستان‌های ده‌گانه دارای استادیارانی هستند نماینده، ولی فقیه در استان نیز استاد این شبکه در مرکز استان هستند.

اکبری ادامه داد: در راستای سند اعتلای بسیج در قالب قرارگاه‌های تعلیم و تربیت، ما به صورت فعال این جلسات را به صورت ماهانه با حضور استاد حلقه‌های صالحین برگزار می‌کنیم و در شهرستان‌ها هم این قرارگاه‌ها برای پیگیری و رصد برنامه‌ها به صورت هفتگی فعال هستند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) عنوان کرد: علاوه بر قرارگاه صالحین که در مجموعه سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) و نواحی مقاومت و اقشار بسیج فعال است، یک قرارگاه عالی صالحین نیز در برخی نهاد‌ها در ارتباط با این موضوع مسئولیت دارند که تقریباً هر شش ماه فعال می‌شود و آسیب‌هایی که در راستای تعلیم و تربیت هست بررسی می‌شوند.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین «سیدامان الله حسینی صدر» مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) هدف از برگزاری دومین جلسه مجمع عمومی ارکان صالحین استان را تحقق فرامین و دستورات و فرمایشات مقام معظم رهبری برای پرورش هشت تا ۱۰ میلیون جوان انقلابی و مؤمن پای کار عنوان کرد.

وی افزود: در راستای شبکه تعلیم و تربیت بسیج استان چهارمحال و بختیاری کار‌های خوبی انجام شده که در دوران شیوع کرونا بخشی از برنامه‌ها در فضای مجازی بود و پس از آن نیز در فضای حقیقی کار‌های بسیار خوبی در حال انجام است.

حسینی صدر با اشاره به فعال شدن ارکان شبکه تربیتی بسیج و حلقه‌های صالحین، ادامه داد: بر اساس بازرسی‌هایی که در سال جاری از حلقه‌های صالحین انجام شده، کار‌های بسیار خوبی انجام گرفته و به اهداف نزدیک شده‌ایم.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) خاطرنشان کرد: مجموعه سپاه و بسیج، روحانیت و ائمه جمعه و جماعت در راستای حلقات صالحین دست به دست هم داده اند و کار‌های بسیار خوبی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار